♥ Diplomerad NADA-akupunktör


 
Så är ännu en kurs avslutad och jag och mina kurskamrater kan kalla oss för diplomerade NADA-akupunktörer!

NADA är en typ av akupunktur där man fokuserar på fem punkter i örat. Metoden är framprövad för att lindra abstinensbesvär men har under senare tid även börjat användas mycket inom andra områden. Då det är en metod som ger en lugnande effekt är det bra vid många olika besvär men också bara som ett sätt att koppla av. 

Första gången jag provade NADA var i vintras då jag fick nålar satta innan sänggående. Min åsikt var att det var avkopplande och om det beror på nålarna eller ej vet jag inte, men jag sov som en sten hela natten. Vilket inte riktigt är likt mig. 

Resultatet då vi satte nålar på varandra under utbildningen var varierande. Någon kände sig påverkad, någon höll på att somna, någon blev yr och illamående medans många bara kände sig avslappnade. Säga vad man vill om akupunktur så anser jag att detta iallafall är bevis på att det ger någon effekt. 
Så får ni chans att testa så gör det!
 
Min vardag | |
Upp