♥ Bye Blondie!

För tre veckor sen kom jag på den braaiga idéen att gå från mitt egna ljusblonda ugglebo till att bli brunett. En sak jag tänkt på i flera år men fegat ur varje gång. Men nu äntligen var det dags så jag begav mig till frisören och gud vad nöjd jag blev!!

 

Tills jag dagen efter vaknade upp av att det spände i huvudbotten och kliade väldigt väldigt mycket. Jag kliade på och tänkte inte så mycket på det förrän morgonen efter igen när jag vaknade upp rödflammig, uppsvälld med stora knutor i sidorna av ansiktet, svårt att röra mig och nästa svårt att tala. 

 

Det syns kanske inte jättemycket på bilderna men svullnaderna i sidorna går iallafall att se och jag var så borta i huvudet att jag knappt visste vart jag var. Efter mycket om och men kom jag äntligen till en läkare på vårdcentralen som gav mig en hästdos av kortison och en starkare antihistamin på plats. Och sedan en kur med kortison att fortsättta på hemma. Och fy och blä vad dålig jag blev. Jag minns inte mycket alls från de första två veckorna efteråt och när jag öppnade mitt skrivblock från skolan stod där mycket som jag varkens visste att vi pratat om eller att jag skrivit ner. 

En vecka senare började utslagen slå sina grepp om mig rejält och en ny kortisonkur påbörjades och där vände det nästan helt. Jag kunde tänka igen och fungera igen. Men allergin vill inte ge med sig och jag tar mig nu genom kortisonkur nummer tre och det lär nog bli fler. Men läkaren skrev idag remiss till allergimottagningen så jag hoppas på att snart få tid där och få svar på hur jag ska kunna gå vidare och slippa utslagen och klådan som nu finns över hela min kropp. 
 
Tack och lov har svullnaden i ansiktet lagt sig och utslagen går att täcka över med smink, så jag ser någorlunda "normal" ut iallafall så länge jag täcker resten med kläder. Håret är jag iallafall nöjd med, utöver dessa tre veckor av rent helvete! 
 
 
Min vardag | |
Upp