♥ Det lackar mot jul

Skulle jag kunna inta titeln som världens sämsta bloggerska? Jo, jag tror nästan det. 
 
Det är idag onsdag och det betyder att det endast är fyra dagar till julafton. Mitt hem är julpyntat, jag har jullov och jag har ägnat två hela kvällar åt att göra julgodis. Men trots detta så infinner sig ingen julkänsla alls inom mig. 
Hela det här året har varit så knepigt att jag tror inte att jag kan ta in att 2017 snart är slut och att 2018 snart tar över. 
2017 kommer inte gå till historien som något vidare bra år, snarare tvärtom känns det som att hela det här året har kastat negativa utmaningar över mig. Men självklart har mycket bra hänt också. Ska jag dra en liten update? Ja jag tror jag gör det.
 
Behandlingspedagogutbildningen. Yes, jag har överlevt hela första terminen och det återstår endast tre innan jag är färdigutbildad. Termin ett har varit intensiv och det känns som att jag bara sovit och pluggat. När jag säger det brukar folk kommentera att jag nog ätit också, vilket jag självklart har men då oftast samtidigt som jag pluggat. 
För en vecka sedan avslutade jag sex veckors praktik på ett hvb för ungdomar. Det var sex veckor som gav mig otroligt mycket ny kunskap och insikt i det dagliga behandlingsarbetet. Jag trivdes jättebra så tackade snabbt ja när de erbjöd mig timanställning. 

(null)
 
I fredags kollade jag och pappa på ny bil till mig, och jag fastnade för en som jag köpte. Bilen har tretton år i bagaget så den var varkens ny eller perfekt, men jag behövde den och jag gillar den. 
Anledningen var att min förra bil strulade förra veckan. En morgon påväg till praktiken kunde jag plötsligt inte trycka ner bromsen vilket ledde till att jag fick svänga över på motsatt sida för att inte köra på bilen som saktade in framför mig. Där kom tack och lov ingen mötande bil. 
I somras fick jag min systers sambos gamla bil men även om jag kört en hel del med den så fastnar jag inte för den. Den känns för stor och klumpig, och dessutom är det en automatare vilket jag inte heller helt kommer överrens med, även om jag vet att de flesta tycker automatare är lättare än manuella. Så av dessa anledningar sålde jag inte min förra bil och då det började bli halt på kvällarna när jag skulle hem från praktiken vågade jag inte köra med bilen som jag fick då jag inte har några vinterdäck till den. Så sen dess har jag kört med min gamla bil men nu när bromsarna inte funkar som de ska känns det som att den gjort sitt. Vi har lagt mer pengar på den än vad den är värd så det är inte lönt att lämna in den igen, den får helt enkelt säljas till nån som är villig att fixa den. 
Och därför inhandlades en "ny" bil i fredags. 
(null)
 
Och så har jag ju fått en ny systerson! Jag och mamma var och hälsade på honom när han fötts men då de bor långt härifrån har vi inte träffat han sen dess. Men nu kommer de ner över julen så ska bli spännande att få se om han växt.
(null)
 
För två månader sen hände det som inte fick hända. Vi tvingades ta bort min älskade Misa. Aj vad ont det gjorde och fortfarande gör när jag tänker på henne. Det känns inte riktigt sant att hon inte finns med oss längre.. Älskade älskade Misa ♥
 
(null)
 
 
Min vardag | |
Upp