♥ Dom vi helst vill glömma och gömma

En vän hade länkat en sida med "facebook-typer vi helst vill dölja" och det var så rakt på sak att jag måste dela!
Ni hittar sidan Här!
 
Det pinsamma är att jag känner igen mig i nästan varje liten sak.
För jag har varit likadan, men tror att jag har växt upp, blivit några år äldre och lärt mig inse hur fruktansvärt pinsamt det är när folk håller på att skriva ut allt på facebook.
Det är som det sägs "If you meet a problem. Face it, don't facebook it"!
 
Tänkte köra min lilla lista med dom fem jag tycker är värst! ;)
 
På min lista står följande som nummer ett. Jag avskyr felstavningar och särskrivningar, det gör ont i mitt lilla skrivarhjärta. (om det nu finns något sådant)
Nu menar jag inte alla sorters felstavningar, för någon gång stavar vi alla fel. Men jag får nästan panik när folk skriver som i bilden nedan, utan punkt och en mening helt ut i luften. Och tyvärr är där fler och fler som gör det. Kom igen människor, om ni nu ska skriva så lägg lite energi i det och LÄS GENOM vad ni skrivit. För vår skull, snälla? För vad gjorde ni i skolan egentligen?
 
Nummer två är när par, inte bara gifta utan alla med ett förhållande, skriver dagligen (eller allt för ofta) om sina "lyckade" relationer. Ingen vill höra om hur lyckliga ni är, get it?! Ett bra förhållande syns inte på facebook!
 
Så sent som förra året använde jag instagram för att "skryta" om hur jag lyckades med träning och hur det gav resultat. Sen en dag slog det mig hur fruktansvärt pinsamt och skrattretande det är att skriva ut. Det enda man vill är att söka uppmärksamhet. Och numera kan jag bara skratta åt dom som håller på med det. Okej att man peppar andra och uppdaterar ibland när man lyckats med något kanonbra. Men inte dagligen. Aldrig dagligen.
 
Och som sista så är det en sak jag inte förstår. Varför gillar man sina egna bilder?
(och förresten är "hen" världens fulaste och onödigaste ord. Vi har ord för det där. Hon och han.)
 
 
Oj, vad negativ jag låter. Inte meningen. Men sånt här, retar mig. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min vardag | |
#1 - - Sara Björk:

Tur att vi inte är vänner på facebook, då skulle du reta dig på mig ;)

#2 - - Josäfin Andersson :

HAHAH OMG SO TRUE

Svar: ;)
Caroline

Upp