♥ Singer

Jag blev lite impulsiv häromdagen och inhandla en symaskin. Det var visserligen på en loppissida men den skulle aldrig varit använd och dessutom var den väldigt billig. Och jag har längtat efter en symaskin hur länge som helst! 
Dock när jag hämtade hem den och skulle prova den fastnade nålen och ingenting fungerade. Skruvade itu den men hittade inget fel alls men tillslut gav jag mig på hjulet där spolen sitter och inser att den sitter ihop fel, och dessutom satt där tråd fast i hjulet. Så mycket för "aldrig använd" ;) Men efter att ha rengjort den och satt ihop den rätt så fungerar den nu helt felfritt och jag är så lycklig över att äntligen fått min efterlängtade symaskin, haha! :) 

Visserligen är min mamma sömmerska så jag har sytt mycket i mitt liv, men det var väldigt många år sen sist så jag har snott lite tyg och mönster hemma från mamma för att börja med att sy lite babykläder innan jag ger mig in på att sy kläder till mig själv. Övning ger färdighet antar jag! ;) 

I övrigt tog min semester slut förra helgen men det är ganska skönt att va tillbaka på jobbet igen och få in lite rutiner, ska väl lyckas vända tillbaka dygnet i sinom tid ;)
Idag blir det tvättdag och lite städdag, det behövs! Tro mig! 
Men först en dusch och ett besök hem hos mina föräldrar. Mamma och jag ska beställa hem nya tyger :) Sen kan projekt sy påbörjas :) 



Min vardag | |
#1 - - Mange:

Vacker tjej! Fint med händiga tjejer samt husliga.

Upp