♥ when twentythree goes five

Jag tror jag förlorade alla mina samlade vuxenpoäng när jag idag inhandlade en hamster! 
Men vilken dag det varit! :) 

Kom upp alldeles för tidigt och hämtade upp mamma för en tur in till stan. Skulle kolla på skor och köpa present till min bror som fyller år på tisdag. Några skor blev det dock inte! Hittade inga som jag ville ha i den prisklass jag hade tänkt mig och när vi gick förbi djuraffären skulle jag "bara" in och kolla. ;)
Dock har jag pratat ett tag om att jag vill ha något djur som kan låta lite och finnas där när man är hemma. Ni vet, bara någon att kunna säga hej till när man kommer hem till en tom ensam lägenhet. Och varkens katt eller hund får has i denna lägenheten, så har därför pratat om en hamster. Och så klart kunde jag inte låta bli! 
Men eftersom jag aldrig haft en hamster (bara alla andra tänkbara sorters djur) fick det bli ett helt kit med bur och de viktigaste tillbehören. Tillbehör som hus, hjul, matskål och vattenflaska ingick i buren men tänkte att jag efterhand ska uppdatera till lite finare grejor som inte känns så plastiga. Min lilla hamster ska bara ha det bästa! :) 



Den lilla krabaten som fyller hela åtta veckor idag fick namnet Bolton. Tyckte det var söt och ovanligt och smeknamnet blir lätt Bollen, vilket passar honom! 

Sen blev det bara hem och släppa av mamma och Bolton och sen vidare för fika med en gammal bästavän jag inte träffat på flera flera år. Det kändes så himla kul att få träffa henne igen och catcha-up lite! :) 

Körde sen hem till mina föräldrar och varit där hela kvällen. Men nu ligger jag nerbäddad i sängen och gäspar stort. Jag är tröttare än tröttast och Bolton verkar sova gott i sin lilla stuga också (än så länge). Och imorgon tar jag sovmorgon, sen är det jobb på måndag och sen går jag på en veckas semester. Välbehövligt trots att nästan varje dag är inplanerad till punkt och pricka. :) 
Godnatt! 



Min vardag | |
#1 - - Daniela - Mot Nordiska mästerskapen i fälttävlan!:

Åh vad söt! :D Mysig blogg förrästen!

#2 - - Mange:

Kär tös.

#3 - - malin:

-nja, det är inte riktigt något som hänt nu, det är bara gamla saker som kommer upp i hjärnan ibland. sånt ingen kan förstå

-åh låter mysigt :) jag just nu svarar på kommentarer och lyssnar på musik bara! :)

#4 - - Jessica :

Ja det var väldigt lyxigt faktiskt :).

#5 - - emilia:

Fin blogg! :D

#6 - - Alva:

Hej! Nu är jag tillbaka från PonnyPiloter och börjar blogga på min gamla blogg igen -alvac.webblogg.se- där jag kommer blogga om min ponny & vår väg upp i klasserna, min vardag i övrogt, åsikter, tips & massa annat kul!

Hoppas verkligen du tar dig den lilla tiden och kikar in, och kanske lämnar någon kommentar eller två. Eller kanske fortsätter du läsa? :)

Kram!

#7 - - malin:

sööt! :)

-hihi ja jag får nog ta och göra det, såg himla gott ut :D

#8 - - sandija-döv-adopterad-fotografi:

sv. mysigt att tända massor ljus ;) Jag har träffat min morfar idag.

#9 - - Marika:

Sv: Alltså när man vattenfastar så dricker man bara vatten. Men tycker själv de låter konstigt på bara namnet..

#10 - - amaliajansson.blogg.se:

Å vilken söt hamster, vill också ha!!!

#11 - - Terese:

Allt bra idag? :)

#12 - - Linda:

Aw, han är ju för söt din lilla sambo. Mysigt att ha ett litet djur att komma hem till om dagarna :)

#13 - - Sanna:

Haha men gu se söt ! :D

Upp