♥ Live. Love. Dance!

Usch vilken kväll detta blev!!
Tanken var att åka på förfest och ha kul men sen åka hem när de andra drog ut. Men det blev väl kanske inte riktigt så. 
En kille drog bort mig till en mörk hörna i trädgården och jag förstod inte riktigt vad som komma skulle förrän jag glider ner för en slutning och landar rakt i en damm. Lyckades dock hålla mig på benen så blev "bara" blöt upp till knäna. Men behövs det sägas att vattnet var iskallt?! Så jag nyktra till ganska omedelbart och tappade lite grann lusten att fortsätta festa. Men av med strumpor och skor, upp med fötterna i stolen och sen var det bara till att värma sig. Kalasbra för min förkylning som hållt i sig i snart två veckor kan jag tänka mig!! 
Men varkens skor eller strumpor hann torka och när jag efter mycket om och men blev övertalad att hänga med ut ändå så var det ganska mycket vatten jag kunde få ur mina strumpor! 

Början av utekvällen var trevlig och kul! Men än en gång tappade jag festlusten när jag ställde mig i kö för att köpa nattamat till en kompis. För när två stycken (en kille och en tjej) trängde sig framför mig när jag stått i kö tjugo minuter bad jag dom (ganska trevligt faktiskt) att ställa sig tillbaka där de stod, varpå killen kalla mig "fet sugga" och "hora", och tjejen sa att hon bara ville nita mig. Men gick dom bak? Nej. 
Hade det inte varit för att maten var till en kompis hade jag förmodligen bara stormat därifrån. Suck. 
Såna där ord som bara träffar en rakt i hjärtat och liksom vrids om flera varv. 
Men sen hitta jag dock inte vännen så jag övervägde att kasta maten, men gav bort den till en annan istället. 

Har äntligen kommit hem nu och hostar något fruktansvärt. Vill bara få bli frisk!! 
Men möttes av en söt liten Bolton när jag kom hem, som stod på två ben, med huvudet på sned och kollade på mig, och gladeligen kröp upp i min hand. 
Alltså jag vet att han "bara" är en hamster, men jag är helt kär i den lilla skiten, haha.. Han är ju så söt! 


Bild från igårkväll när vi hade träningsavslut med pistolskyttet. Vi var på "indoor shoting" vilket var riktigt kul! Trots att det var min första "jakt" så slog jag pappa på både björnjakt och älgjakt, men han slog mig på vildsvinsjakt. Vilket nog var lite känsligt eftersom han jagat i hela sitt liv! 
Jag har som sagt aldrig jagat, och inte hållt i ett gevär sen jag var liten men detta skulle vara som riktig jakt och perfekt att träna inför t ex jägarexamen. Så det kanske är dags att byta ut pistolen mot ett gevär?! ;) 
Bjuder på en bild till från igår så får ni se hur det såg ut! 

Efteråt drog vi vidare till puben för att avsluta. Trevlig kväll blev det! 
Min vardag | |
#1 - - malin:

finis! :)

#2 - - bysisters:

Sv: Ja mår bra :)<3

#3 - - amaliajansson.blogg.se:

Kul de låter å va fin du är!<3

#4 - - Josefine Anerland:

Usch, jobbigt med blöta strumpor och sånt. Det är ju bland det värsta som finns och blir ju superkallt! :( Skönt att det blev lite trevligt sen ändå!

#5 - - Marika:

Sv: :-)

#6 - - aina [fotoblogg]:

Vilken fin blogg du har :)

#7 - - Jessica :

Haha fan vad surt att plaska ner i dammen. Det låter som något jag faktiskt också hade kunnat lyckas med ;) haha

#8 - - Lotta:

Sv: Jaa, det tyckte jag också :) Ska du hitta på något roligt i helgen? =)

#9 - - amaliajansson.blogg.se:

mys<3

#10 - - Nathalie:

sv: härligt! Det är bara bra :) har du haft en bra dag hittills?

#11 - - MATILDA:

fin blogg!

#12 - - Terese:

Allt bra?

#13 - - Terese Brodin:

Det är bara bra. görs? :)

Upp