♥ Laughter is timeless and dreams are forever, and ever.

Kör en liten genomgång av den senaste tiden här nu, mycket bilder och lite text. Enjoy! :)
 
Vi drar igång med det senaste, valborg! Riktigt rolig fest, med många galna skratt. En flaska vin, kortspel, inomhusfotboll med liten studsboll, "jag har aldrig" och lite skämt sådär. Emelie och jag avslutade med en nattlig promenad ihop med två killkompisar till henne och sen drog jag mig med tåget hemåt och landade i sängen åtta på morgonen. Lite nostalgi det där, att dygna. :)
 
Malmö by night! (eller morgon snarare)
 
Min outfit för valborg! Var med mamma och shoppa kläder till henne i helgen och hittade dessa byxorna. Jag skulle inte ha något men det var typ kärlek vid första ögonkastet. True words! Hade egentligen inte råd men har inte köpt kläder sen i december. Och alltså..det går ju inte för sig liksom! Ni ser färgen bättre i förra inlägget!
 
Vi hade städdag på skyttebanan. Kratta löv i massor, och lite annat smått och gott. Lite korvgrillning på det och årets första frukost utomhus. Banan blev vårfin iallafall. :)
 
Vi körde upp till min syster i Dingle för två helger sen, från torsdag till söndag. Komma bort från vardagen och all stress ett tag även om vi var uppe vid sju varje morgon. Dom har köpt hus som dom håller på att helrenovera, så vi hjälpte till lite. Pappa med elen och mamma och jag att plocka undan utanför. Vädret var underbart och årets första korvgrillning hann vi med. Mys.
 
I övrigt har jag tränat en del, eller försökt iallafall så ofta jag hinner. Varit ute och sprungit och gått så fort tid och energi har räckt till.
 
Min fina Misa sov hos mig en helg. Sötaste.
 
Gjort en liten deal med mig själv där inget onyttigt eller halvfabrikat ska få komma in i mitt kök förutom vid speciella tillfällen. Det är visserligen ingen stor grej eftersom jag typ ändå aldrig äter färdigmat, eller "värmemat". Försöker laga så mycket som går från grunden, men ska försöka börja använda bättre och nyttigare råvaror.
 
Så, svagdricksbröd fyller nu ut min frys. :)

Det var lite av mycket som hänt, resten får väl komma lite efter lite. Men ska försöka dra igång bloggen på riktigt nu igen! :)
 
Och en sista liten grej. Marken i skjuthallen är täckt av vad som ser ut som små sten, men kollar man nära är det gamla smutsiga tomhylsor från de senaste femtio åren. Lite coolt. :)
 
 
Min vardag | |
#1 - - Elin:

Sv: Ja :) Härligt, jadå :) Händer idag då? :)

#2 - - My:

sv; tack så mycket :D

#3 - - ELSA OCH NELLIE:

Fina bilder!

Var med och delta i våran tävling på bloggen om att vinna ett eget designat iphoneskal från Caseapp värde 299:-
Direkt länk : http://bluueeandgreen.blogg.se/2013/may/tavling.html#comment

#4 - - Frida:

Sv: Tack så jätte mycket! :)
Jag bröt foten! Lät kanske lite hårt att säga 'olycka'. :P

#5 - - Malin:

-ja :)
Hur ser din kväll ut då? :)

#6 - - Olivia:

härlig blogg! :D

#7 - - MartinaOlsson:

sv; ja, verkligen :)

#8 - - cassandra gigel:

sv; visst :)
ha en bra lördag :)

#9 - - Josefine Anerland:

Superfina bilder :)!

SV: Det gick bra för mig på sjukhuset. Jag var där för att göra en gastroskopi då jag har haft fasligt ont i magen i flera veckor. Det gick bra, mådde superdåligt efter ingreppet pga morfinet och narkosen men de hittade iallafall vad felet var. Har magkatarr och har fått medicin mot det!

#10 - - Alva:

Sv; Ja verkligen! :D Samma här! :)
Haft en bra start på helgen? :D

#11 - - Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★:

Härliga bilder :) . Det syns verkligen att du haft det kul :).

#12 - - ☆Z I N J A☆:

vad roligt med så många bilder!

#13 - - Sofie:

Fina bilder :)

#14 - - nikkita:

Hej vilken fin och härlig blogg du har! Måste definitivt besöka den oftare! :)
Jag har en tävling på min blogg snart skulle du vilja vara med i den? Du har en chans att få en shoutout för dig och din blogg, inför 600 följare på insta! (även bloggen)
I min blogg så tipsar jag bland annat om en massa olika saker, skriver om min vardag och tipsar om en hel del saker allt från musik-mode-outfits osv! Kika gärna in så hoppas jag på att vi ses där :)
Lämna gärna en kommentar som respons det skulle vara jätte gulligt!
Ha en bra dag!

#15 - - Frida:

sv: Är fast i ätstörnings helvetet just nu.
Försöker stötta andra, vill få dem att inse hur fel det kan gå av en ynklig liten diet osv.
Vill inte att andra ska må så dåligt som jag gjorde vara några dagar från döden.När jag hade chans att stötta dem förstå hur fina dem är. Du är vacker tjejen, ta hand om dig kram.

#16 - - Elin:

Vilken härlig blogg du har ;)

#17 - - Hanna:

Åh så roligt allting låter! :D

#18 - - isabellaa:

Härliga bilder!

Hoppas du får en bra dag, kram! :D

Upp