♥ En fin söndag

Haft en lugn och fin helg för en gångs skull, och det känns skönt! :)
Storstädat lägenheten, bakat, grillat x2, varit på loppis, ute och gått/sprungit några gånger och idag satte vi potatis.
Det var en liten nostalgitripp bakåt till när jag var liten, då stod vi alltid där bak på sättaren, halvt liggande över kanten för att vi inte nådde och såg till att alla potatisarna kom rätt och att ingen hamna dubbelt och med mammas ekande ord om att vi inte fick råka få in fingrarna i kedjorna. Nu var det en hel del år sen jag stod där sist och det var faktiskt kul att göra det igen, fast denna gången var det Thea som låg halvt liggande över kanten och det var mina ord som eka om att hon absolut inte fick få fingrarna in i kedjorna. Men det gick bra och inne i traktorn satt en superstolt och ivrig Måns i knäet på pappa och styrde. Han är fyra och kan nästan köra traktor bättre än jag, haha..Inte okej!
Sen grilla vi, drack kaffe och busa. Jag lyckades välta Thea så jag själv också trilla och trampa henne på armen när jag gjorde allt för att inte landa på henne, det gick bra men hon blev ledsen och jag som moster har skuldkänslor gånger hundra.. Usch.

Men varit en fin dag och hittade lite fina saker på loppisen i morse som jag ska packa upp imorrn och sätta ordning, det blir nog bra.
I vanlig ordning så väntar jobb och träning på mig imorgon, så nu säger jag godnatt och kryper ner i sängen! Natti :)

Min vardag | |
#1 - - MADDISENJ.SE:

Ja alltså squats är samma sak som benböj, det vill säga när du står höftbrett med benen och böjer bägge benen samtidigt som om du skulle sätta dig ned :D

#2 - - Elin:

Sv; Det var riktigt gott :)

Hoppas du haft en bra helg! Kram

#3 - - Thea:

Haha, vad kul det låter!
Kolla gärna in på min blogg :)
//Thea

#4 - - Linda:

Åh, grillat som är så gott, det gjorde jag med i helgen som var! Och loppis hör väl lite sommaren tycker jag,och gå runt i värmen och se om man hittar nått fint.

jag tycker macarons är riktigt kul att göra, man får vara lite envis bara. Dem paketen från ica kan ju vara rätt bra när man gör dem första gången så lär man sig hur man ska göra med dem i ugnen och hur man spritsar. Sen nästa gång är det "bara" att blanda ihop degen själv :)

#5 - - louise:

Åh vad mysigt att så potatis! =)

#6 - - Clara:

ååååhh loppis, kan inte du fota o lägga upp va du köpt?

#7 - - Tilde & Wilma:

Fin bild, kolla gärna in vår blogg!

#8 - - Mathilde:

SV: ja det hoppas jag. =D tack

#9 - - Emilia:

Hej!

Hur mår du idag? :)

emiliiia.blogg.se

#10 - - ♔ K A J S A:

SV. okej, precis!

#11 - - Mange:

trevligt se gamla traditioner förs vidare. Annars dokumenteras inte det , bra Caroline!! se mer av den gamla arbetssättet samt maskiner som många inte får se annars.

Upp