♥ Uppdatering!

Okej, är det dags för en liten uppdatering? Eller vad säger ni? ;)
Bloggen har fallit lite åt sidan mitt i allt annat som hänt i det senaste, men nu är jag tillbaka!
 
Så vad har då hänt sen sist? Mycket! Men tänker bara berätta om en liten del, så vi kör väl ett bildspel?
 
Har bara haft körkortet i två veckor, men känns redan som evigheter. Kört x-antal mil redan och insett att jag trivs bakom ratten. :)
Agerade chaufför för mina föräldrar igårkväll när de skulle på fest. Ombytta roller! Så, undertiden som jag låg hemma i soffan hos hundarna och somna vid elva, så partaja dom loss på 65års fest. ;)
 
Vi hade kundträffarna på jobbet, där vi bjuder in våra kunder till en chans att träffa oss, våra leverantörer och provsmaka nya drycker. Långa dagar, från morgon till natt, men verkligen hur kul och trevligt som helst!
 
När mamma och pappa kom hem från Dingle hade de med sig min födelsedagspresent från syster och hennes kille. En iPhone-högtalare, vilket inte kunde passat bättre med tanke på att jag inte har några högtalare alls sen innan. :)
Och så fick jag nya vindrutetorkare till bilen, men dom tog jag aldrig kort på.
 
Jag har kört i snökaos för första gången någonsin. Skulle till läkaren i fredagsmorse och då alla tåg var inställda tog jag bilen. Inte så smart! Kom inte långt innan det blev stopp för första olyckan. Hade polisen framför mig som stannade vid bilen som kört av, men när dom gick ur gjorde den ena polisen världens vurpa och kom knappt upp igen. Det var så halt. Körde vidare och bara en bit senare fick jag också känna på underlaget. Körde bara i 30 tack och lov, för bilen bara gled och ställde sig rakt över hela vägen. Lyckades komma rätt igen ganska precis innan en lastbil flög förbi i full fart. Puh...
Kom försent till läkaren, och besöket gick skit. Sen skulle man hem också. Fick stanna vid tre olyckor, så dom där tre milen hem tog närmre två timmar. 
Här på bilden har vi precis stannat vid två lastbilar som krachat in i varandra. Ser ni lastbilarna framför den andra bilen? Nä, inte jag heller, men dom var där. Och jag hade en buss "upp i baken", vilket ju kändes jättesäkert..
Men hem kom jag.
 
Var på årsmöte i fredagskväll. Jag var en av dom tre som blev nyinvalda i styrelsen, feeling good! :)
 
Och igår medans mamma och pappa var på fest stack jag hem och myste lite med vovvarna. Dom gillade dock mer benen jag gav dom, än att mysa med mig.
 
Lite av allt som hänt. Men nu drar jag på mig joggingskorna och ger mig ut en stund, innan det är dags för bio med JP. Oz, the great and powerful it is!
 
 
Min vardag | |
#1 - - Linda:

Mycket som händer, måste vara en stor frihet med bil och körkort! Vad kul att du fick en högtalare, snygg var den ju med och tar inte upp någon plats. Hoppas filmen är bra, sett trailern och den verkar ju väldigt fin :)

#2 - - Cajsa Lindahl:

allt bra med dig idag sötnos? :)

#3 - - Elin:

Sv: Haha, ja så kan det bli ibland för mig också :) Härligt att höra, samma här! Vad har du gjort idag då? :) Kram

#4 - - Liana:

Hmmm...Blev sugen på att baka dom när du nämnde det! Tack för ditt svar! <3

#5 - - GeMina Arts:

Åh nu blev jag avundsjuk, jag håller på att ta körkort och längtar så mycket efter det!!! :P Grattis till ditt körkort, kul att få köra själv nu antar jag!

/Sara

#6 - - Sofia:

Stort grattis till körkortet! :)

Svar: Tack! :)
Caroline

#7 - - Anonym:

sötis!

#8 - - matilda:

söta hundar! :)

#9 - - Lotta:

Sv: Tack så jättemycket, va glad jag blir :D Har du haft en bra helg?? =) Kram!

#10 - - Följ vår resa från tankar till färdigt hus:

åh, grattis till körkortet :D

#11 - - Ida Nilsson:

Inte konstigt att du inte har tid till att uppdatera ;) Speciellt inte efter att man fick körkort känner jag! Då ville man ju adrig vara hemma ;)

#12 - - Emmy:

sv;
Kanon ju! :D Hur ser det ut på snöfronten nudå, två dagar senare? Är det en meter högt fortfarande? :o

#13 - - Cajsa:

bara bra med mig med men är sjukt trött nu..xD

#14 - - Malin:

'Vad roligt, var det svårt att få körkortet? :)

#15 - - Aili:

Jättefina bilder! :)

#16 - - Liana:

Hahaha,absolut,jag ska testa! ;D

#17 - - Madeleine Jonsson:

Kul med en liten uppdatering på det här viset också :D

#18 - - Liana:

Hahahaha!

#19 - - Cajsa:

tack för tipset. Dock har jag gjort allt det där men eftersom att jag bor i Sthlm så är de som känner cheferna personligen företräde så en nobody som mig får inget jobb.:/ och vad det gäller vården. Har jobbat med det innan och det går inte. Mår psykiskt dåligt av det så det blir att jag måste sluta i alla fall och söka vård själv för det blir så illa varje gång. Kan inte ens hälsa på min mamma på jobbet som jobbar inom vården. Måste tänka på min hälsa också. :P

#20 - - Frida G:

SV: jag svarar på kommentarer, allt bra? :D

#21 - - GeMina Arts:

Sv: Ja det har du rätt i, får inte ta det på blodigt allvar. Då blir man så nervös! :P Nej jag har inte någon tid för uppkörning...känns som jag har en bit kvar att övningsköra...men man får nog börja tänka på att boka snart, så inte alla tider tar slut.

/sara

#22 - - Malin:

okej, det svåraste och tråkigast är nog teorin. Nej jag lägger ner mina pengar på resor och sånt först. Känner att jagi nte har nåogt behov till ett körkort ännu. Men det kommer väl senare i framtiden. :)

#23 - - Wilma:

Låter som du har haft det bra!

Vad ska du hitta på nu under påsken?

#24 - - Lotta:

Sv: Jaa, det tycker jag också :) Vilka storlekar har du?? Jag har bara 2liters grytan =) Kram!

& Glad påsk!!

Upp