♥ Make yourself proud!

Fick en fråga av en läsare som undrade om jag redan gett upp min träning, och svaret på det är nej!
Jag var ute och sprang 30 minuter senaste igårkväll, men dock får jag erkänna att det inte blivit lika mycket träning den senaste veckan som jag skulle önska. Motivationen har funnits där, men energin har varit svår att få tag i. Jag vet anledningen och därför vet jag också att det snart kommer gå bra igen!
Men en annan anledning till att jag inte skrivit om träning i det senaste är för att jag inte vill att detta ska bli en ren träningsblogg, det finns redan så många bra och riktigt motiverande såna.
T. ex. tycker jag att ni ska kolla in hos Sofia, hennes blogg ger iallafall mig inspiration!
 
Jag tar träningen i min takt, för jag tävlar inte mot någon. Vi har alla olika möjligheter, olika livssituationer som påverkar vår kapacitet att träna. Det som får mig att en dag inte orka träna gör kanske dig motiverad, och tvärtom. Vi kan aldrig tvinga fram något, för då kommer det inte ge det resultat vi vill.
Jag vet att jag har sjukt svårt att tappa i vikt av träning, min kropp bygger muskler ganska länge innan jag börjar gå ner. Dvs att jag blir större innan jag blir mindre. Krångligt det där! Men sant.
Dessutom måste jag hela tiden tänka ett steg framåt pga av min rygg. Vet jag att jag ska göra någon syssla dagen efter där jag kommer belasta ryggen, kan jag inte träna. Ska jag gå långt dagen efter kan jag inte träna. Och de gånger jag tränar styrka vet jag om att jag kommer ha extra mycket ont i minst två dagar efter.
Som sagt, vi har alla olika livssituationer och vi påverkas av olika saker.
Självklart ska man pusha sig själv! Jag är ganska känd för att pusha mig själv över min egna gräns, vilket gör att jag får lida för det efteråt. Och då pratar jag inte om träningvärk, för den kan va ganska skön och bekräftande! Utan jag lever lite efter uttalandet "Punishment is the best reward!", så får ni tolka det som ni vill!
Det jag vill ha sagt med det här sista är att ni inte ska jämföra er med andra, inte när det kommer till prestationer, för det är och kommer alltid vara individuellt. Sätt upp egna mål, kämpa för dom och fira när du nått dom! För den enda du någonsin egentligen ska tävla mot, det är dig själv!
 
 
The only one who can tell you that you can't, is you. And you don't have to listen.
Min vardag | |
#1 - - Elin:

Du har så rätt! Jag jämför mig ganska ofta med andra, men det avtar mer och mer. På senaste tiden har jag slutat tänkt på andra och bara på mig själv, det vill säga att jag endast tävlar mot mig själv och gör det jag mår bra av :) Bra inlägg iaf! Kram

#2 - - Marika Saarenpää:

Sv: Jotack dte är bra :) Händer i helgen?

#3 - - Ella Stork:

sv: tihi tack så mycket! önskar dig en fin dag, kram :)

#4 - - Annie Johansson:

- för det är två års väntetid på det! jag skulle haft lös när jag var liten men min dåvarande tandläkare hotade med att dra ut alla mina tänder om inte jag tog det så jag sprang där ifrån haha

#5 - - Annie Johansson:

- jaha men det är bara väntetid till fast tandställning vad jag vet ;)

#6 - - Annie Johansson:

- kanske det :)

#7 - - sussi:

härlig inställning..
tränar gör du för din skull å för
ditt eget välbefinnande =)

#8 - - LinnJ:

SV:
så kan de va .. :)
hoppas du får en bra fredag! :D

#9 - - Kimmey ~ Kung varje dag:

sv: Ja, gör du det också? :)

Okej! :) Jag ska inte göra så mkt, vila upp mig inför tre intensiva praktikveckor :)

#10 - - Marika Saarenpää:

Sv: Nja så intresserad är jag inte, vissa kan man smaka på. Men det är mer en sak som jag och min sambo + hans familj ska göra tsm. Vi tjejer är där en stund sen drar vi och shoppar :)

#11 - - madeleine:

- det kan jag lova att det var!

#12 - - RockBarbie:

läste fel först å tyckte du skrev att du har två sneda händer:P aah men det är så typiskt, vet tandläkare som gjort liknande med mina vänner, de har typ föreslagit att göra saker efter att de får börja betala saker hos tandläkaren, innan när de frågat så har de inte behövts :/

#13 - - Emilia:

Vilken fin blogg du har!

#14 - - Ida:

PAKETET HAR KOMMIT! :D
TACKKKKKK ♥

#15 - - Lovisa:

bra skriver! kram :)

#16 - - Moa:

Jaha okej, vad synd men det är ju klart, det kostar en hel del! Nej fy... Vad hände då? :(

#17 - - Moa:

(Om du vill prata om det alltså)

#18 - - klarajt.blogg.se:

Sv: Haha, låter najs att sova ju! ;)
Jag svarar på kommentarer, är hungrig, men orkar inte göra iordning något. Lat? JA

#19 - - benedit ♥:

sv; ja jag med :D allt bra med dig?
kram

#20 - - Lisa:

Jättefin blogg! Kika gärna in hos mig :D

#21 - - Izabelle&Rebecca:

SV: Ja allt är bra:D
Visst är dom fina :)

#22 - - Rhoda Alemayehu W Michael:

sv; de helt okej! planer för ikv?

#23 - - Malin:

Sv: Härligt, det är bra men trött.
Vad gör du då?

#24 - - MIRA HOLGERSSON:

- Ja tack, nu mår jag bättre och är på bättre humör! :)

#25 - - Elin:

Sv: Härligt, jo det är bra :) Har du haft en bra dag? :D Kram

#26 - - Anna:

Vad bra att du fick färdigt etiketterna :P
Jag håller verkligen med dig, man tränar när man kan och vill. Det ska vara på sina egna villkor och ingen tävlan. Det är ju så jobbigt och fånigt tycker jag. Ha en toppen helg!kram

#27 - - Annie :):

Man känner alltid så bra precis efter en träning!
sv: jo det är bra :)

#28 - - Aili:

Jättebra skrivet, jag håller helt med dig med det där om träning! :)

#29 - - Tove:

Tänk på att inte överdriva träningen, kan ju leda till ätstörningar you know ;) ville bara säga det!
Du verkar vara klok men jag har erfarenhet och ville bara säga det haha..
kram

#30 - - Ellen Talus:

Ja precis! tack desamma (:
har du några framtidsdrömmar? :'D

#31 - - Sofia Eriksson ♥:

Jag har frågestund på min blogg, skulle vart roligt om du hade någon fråga! :) http://sofiaaerikssonn.blogg.se/2013/january/fragestund.html#comment
Ber om ursäkt om du inte gillar sånna här kommentarer!
Ha en fin kväll ♥

#32 - - Frida G:

SV: Tack så mycket! Jag svarar på kommentarer, allt bra? :)

#33 - - AmandaB:

Allt bra idag? :D

MVH AmandaB

#34 - - by smj.:

man tränar för sin egen skull och i sin egna takt , inte för att tävla mot någon! Hejar på dig :)

#35 - - Nathalie & Amanda ❤:

- är med kompis, allt bra? :)

#36 - - Ida Nilsson:

Jag håller med dig! Och min kropp är precis likadan! Ibland är det skönt att "tvinga sig till träning" och ibland inte alls. Det beror helt på situatin och det känner kroppen av :)

#37 - - Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★:

Skönt :) . Jag funderar på att börja gymma igen, ska bara ta mig för saken :)

#38 - - Izabelle&Rebecca:

SV: Jaa! :)

#39 - - Ida:

Sv: Absoluut ♥

#40 - - benedit ♥:

bra citat!

sv; härligt, det är bra med mig :) haft en bra lördag hittils?
kram

#41 - - Anna:

Fy vad tråkigt, jag håller med. Man ska träna för sin egen skull. Jag hoppas hon kan sluta med de. Kram

#42 - - Julia:

Jag önskar att jag också hade tid och ork för träning.
I sommras var jag väldigt aktiv. Hoppas det går bra med din träning :D

#43 - - Emma:

Planer för ikväll? :D

#44 - - Rhoda Rodis':

sv; verkar sjukt jobbigt huh! sitter vid daton osv

#45 - - Moa Christensen:

Nej precis, det är väldigt tidskrävande!
Din stackare... Gud vad jag tycker synd om dig och vilken otur att det skulle gå så illa! Ja tyvärr kan det gå hur som helst, det finns inga garantier :)
Jo det har jag. B.la 2011 i oktober då jag red ut baracka på min gamla ponny. Helt plötsligt blev han rädd för något och vände på en femöring så jag satt helt på sniskan, då skenade han iväg och började bocka så att jag flög av. Minns inte vad som hände men tydligen höll jag kvar i tygeln så att när han skulle vända runt så råkade han sparka mig ovanför ögat...

#46 - - Elin:

Sv: Okej haha. Vad bra :) Allt bra idag? :) Tack ;) Kraam

#47 - - Emma:

SV: Nice! Jag ska också vara hemma. Se på film eller liknande bara :)

#48 - - amanda & natta:

svar: ja allt är bra här också :D

haft en bra dag? :D

kram <3

#49 - - Malin:

Sv: Okej, kollar på film. :)
Haft en bra dag? :)

#50 - - kaffehörnan:

Hejsan
Du anmälde din blogg hos mig. Jag döpte det till blogg i fokus.

Nu ligger inlägget uppe, kika gärna in och se vem det blev. Ha en fin kväll

#51 - - Anna Sörlin:

sv; hehe japp! :) allt bra med dig?

#52 - - klarajt.blogg.se:

Sv: Hahha, om det kan!
Kram

#53 - - Tilda:

Sv: hehe jag somna rätt snabbt så jag har faktiskt ingen aning ;P

#54 - - cassandra gigel:

skönt att träna! :D

#55 - - Emelie's journey - Min resa mot målvikten:

Riktigt bra inlägg!

#56 - - Ella Stork:

asbra skrivet!

Upp