♥ Julafton 2013

Jag kan inte förstå att julafton redan är över. Jag som inte ens fått några julkänslor än.. 
Men den är förbi och snart har även juldagen nått sitt slut. 

Iår kom hela familjen hem och vi firade julafton precis som det ska va. Så fint, på alla sätt!
Som vanligt serverades lutfisken vid tolv med svagdricka i glasen, vid tre Kalle Anka, godis och kakor. Sedan vidare med julbord, julklappsutdelning, gröt och julklappsspel. 
Min systers pojkvän hoppade in som tomte och spelade väldigt bra för barnen skull. Dock hade han lufthål till de nedre regionerna utan egen vetskap (med byxor under) och så bjöd han min syster på dejt. Äh, skiljer ju inte så många hundra år! ;) 
Alla fick krama tomten, till och med jag även om det nog är femton år sen sist. 
När tomten gett sig av knackade det plötsligt på dörren igen och en skrämd mamma hoppar två meter bak när en gris kommer in genom dörren och går loss på godisbordet, och delar ut kramar till barnen. En ganska läskig gris men herregud! Det var det roligaste på länge och väldigt lyckat inslag! Ska se om jag kan ladda upp filmen nästa gång jag sitter vid datan. (Ni som har mig på facebook eller instagram kan kolla där) 












Jag drog på mig kjol dagen till ära!


Fick jättefina julklappar och är verkligen jätteglad för varenda en! 



Bolton fick också julklapp av tomten och min vinst i julklappsspelet blev kakformar. Dags att lära sig baka vaniljhjärtan kanske?! ;) 


Försökte få hundarna att sitta stilla och fint framför granen och fixade lite med filter, etc. Lite sent att skicka ut nu kanske, men möjligtvis nästa års julhälsning! 


Min vardag | |
#1 - - malin:

Mysiga bilder i alla fall! :)

#2 - - Jessica :

Jodå, haft en fin och lugn jul och nyår:) du verkar också haft det bra?:)

#3 - - cathie:

Mysig jul du verkar ha haft! :)
Men håller med om att det är svårt att få en julkänsla när det typ är grönt ute :P

#4 - - Nathalie:

sv: Tack så mycket :-)
Haha håller med, det är bara med mig också :) kram

#5 - - Lotta:

Sv. Jaha, vad skönt :) och jag har pluggat nästan hela dagen, tränat en timme och nu tittar jag på Vallarnas Friluftsteater =)

Upp