♥ The people who really want to stay in your life will always find a way.

Tänk vad snabbt detta året gått, snart är vi inne i september och det är nu mindre än fyra månader till jul. Om en månad kommer vi börja tillverka juldrickan och sälja till butikerna, snart kommer alla barn med jultidningar och snart börjar affärerna pynta med tomtar i hopp om att kunna sälja ut rejällt innan årets slut. Jag vet att det är lite tidigt att tänka på sånt, men denna julen längtar jag faktiskt till. Jag längtar efter tända ljus, julkalender, baka, mysa och pynta. Och bara den här känslan om att få ta in en egen julgran i sin egna lägenhet. Min första jul i eget hem.
På tal om hem, så börjar jag känna mig hemma på riktigt nu. Jag börjar känna mig hemma någonstans för första gången någonsin. Steget mellan att "ha ett hem" och att "känna sig hemma" är väldigt stort. Jag har flyttat tre gånger det senaste året. Hemifrån, till familjen R. Från familjen R, till mina föräldrar. Från mina föräldrar, till mitt egna hem. Packat, flyttat och packat upp. Inget fel i det, egentligen, men jag vill inte flytta på ett tag igen. Jag vill bygga upp mitt liv till något stabilt nu. Jag har alltid älskat äventyr och skulle gärna ge mig ut på många såna. Men jag vet att vad jag just nu behöver är att hitta ett lugn. Jag är konstant uppstressad, även om jag absolut inte behöver vara det. Och det kommer aldrig funka i längden, så det är dags nu. Samtidigt är det dags att bli "vuxen", inte bara utåtsett utan även inuti. Jobbet har jag, lägenheten har jag, bilen har jag, och förhoppningsvis snart körkort, familjen finns där och likaså de finaste vännerna man kan ha! Jag har inget tråkigt liv, tvärtom, men säger ändå precis som så många andra, "Jag vill leva, inte bara existera".
 
Nog med deep talk, nu har jag rensat huvudet lite! :)
Jobbdag, och sen vidare till körskolan. Jag saknar hästarna idag, så där olagligt mycket. Denna hösten lär det nog inte bli någon ridträning överhuvudtaget, då jag satsar mina pengar på körkort istället. Men jag längtar efter det ändå, den där lyckan över att bara få va i närheten av dom där små (stora) djuren.
 
  
 
  
 
Stor häst på 183cm + kort tjej på 163cm = En kamp att ta sig upp!
 

 
Min vardag | |
#1 - - Tina - En blogg om tävlinar, träningar och mina elever:

Då är det tur att du får komma hit och rida om du vill :D

Upp