Ridpass 28mars 2011

Det gick ganska bra ikväll. Vi hade lite övningar vi skulle göra.
Vi red en bana med lite slalom, lite halter, rygga och så skulle vi stanna och ta ett påskägg ur en hink, rida mellan lite bommar och sen lägga ägget i en annan hink.
Det där med ägget lyckades inte så bra, hon stannade men precis när jag skulle va snabb och ta ägget så tog hon ett steg ut åt sidan.
Sen mot slutet så red vi ut en liten runda. Idag var det lite varmare än förra gången, så det var jättehärligt.
Och så red vi i lite backar. Den backen som vi red ner för har jag ridit i en gång förut och då snubbla min häst precis när vi var nere så vi höll på att flyga över till andra sidan vägen och sen dess har jag inte alls tyckt att backar har varit så kul. Men trots att mitt hjärta slog i hundratjugo och jag bara ville slänga mig av så tog vi oss både upp och ner och det gick bra. :)

Nu sen fallet i höstas så har jag ridit samma häst varje gång, en ponny. Men nästa gång ska jag få rida häst igen. Och jag har verkligen varit rädd för när den dagen skulle komma som jag inte fick rida denna ponnyn längre. Men det känns okej faktiskt. Hästen jag ska få rida nästa gång är ganska liten och jag red han väldigt mycket första terminen på denna ridskolan.
Så det går säkert jättebra :)
Känner mig säkrare och säkrare på hästryggen för varje gång.

Däremot så kommer det nog snart bli dags att gå till läkaren igen. Så mycket som jag varit hos läkare nu under denna perioden sen jag föll av har jag nog aldrig varit.
Efter fallet fick jag väldigt ont i mitt högerben också, men det blev så mycket kring ryggen så tänkte inte så mycket på det. Berättade för ortopeden om det och han sa att det kunde va nån nerv som var i kläm, men sas inte mer om det.
Men nu har det blivit värre och värre och jag har problem för att lyfta benet, tex när man stretchar.
Och jag antar att det kanske inte riktigt är bra, så vi får se.

Nu ska jag sova för imorgon blir det upp tidigt, så godnatt alla! :)

(våren 2010)
Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - linda - en vimsig mamma:

oki =) japp jag började rida som 5 åring och vid 11 års åldern fick jag min första häst. sedan har jag haft 2 hästar tills 15 års åldern då jag sålde dom.. nu saknar jag häst livet jätte mycket! kram

#2 - - tessan:

Jaa:-) det är den filmen som går på bio :-) en bra film. Allt bra idag?

#3 - - Becca:

sv: Inte så mycket bara jobb och så lite mer jobb ;) hihi.. hur är det med dej idag då?? :D

#4 - - ERICAPERZZON:

Lät som ett roligt ridpass:)



/E

#5 - - Leia ♥:

Ja, visst är det härligt med vår nu? :D

#6 - - Johanna:

kul med hästar :)

#7 - - LINDAVIOLA!:

sv; Eller hur!!!

#8 - - jessica:

Fin bild!

#9 - - Bättan:

Sv: Tack! :) Håller med dig ;)

#10 - - Emma:

En ny ovanlig blogg har startas och DU är en del av den! På våran blogg kommer det att hända mängder av olika saker!

Gå in på våran blogg och läs mer. Kramar Ems och Ace

http://acenems.blogg.se/?tmp=29120553

http://acenems.blogg.se/?tmp=29120553

#11 - - linda - en vimsig mamma:

jo det finns alltid i tankarna att någon gång igen ska jag ha häst! kram

#12 - - julia:

Hej!

Vad tycker du om Ellos!? <3

#13 - - Linda - En vimsig Mamma:

ja det gör dom verkligen =) kram

#14 - - Leia ♥:

Blev det någon ny vårjacka då eller tittade du bara? :)



Allt är jättebra, själv?? :)

#15 - - Becca:

sv: Bara fina fisken ;) hihi..

Va ska du för planer för veckan då?? :D

#16 - - Leia ♥:

Okej, vart såg du jackan då? :)

Skönt att det är bra där med!

#17 - - Novembersara.:

SV; Haha, helt sant =D dom fastnar alldeles för lätt!

#18 - - Leia ♥:

Ja, känner detsamma. Kommer mycket snyggt nu i vår :)

#19 - - Becca:

sv: inte så mycket mer än jobb och så ska ja va barnvakt till världens mysigaste lilla tjej :D hihi..



En fråga: Va föredrar du när du lyssnar på musik?

Radion? Spotify? eller den gamla cd-skivan?? :D

#20 - - JD | 65 kg ska bort!:

du får läsa igenom min pepp kategori så kanske du får lite styrka ;)

#21 - - alice:

fin bild :)

#22 - - tessan:

japp =) händer det ikväll?

#23 - - danten89:

Tack detsamma =)

#24 - - Tove ♥:

allt bra? :)

#25 - - Marina:

Sv: Ja, jag har ritat det. tack så mycket :)

#26 - - julie:

hihi visst e hon!=D ellerhur! exakt så känner jag med ;)

Upp