Han tog poäng i dryghet

Goddag! =)
Allt bra med er?
Jag uppdatera aldrig igår, men hann inte på morgonen och jag kom inte hem förrän vid två inatt och då orka jag absolut inte.
Dock så har jag lite att berätta om gårdagensjobb. Det var en spännande dag. Om man säger så här att jag har nog aldrig stått och skakat och hoppat och morrat av ilska på en person förrän igår.
En av de boende skulle in och bli opererad igår och hans son skulle följa med honom. Vi hade ordnat taxi dit, men hem skulle de själva ordna. Allt var bra och sonen kommer ihop med hela sin familj och hämtar nu den här fadern och de åker.
Nån timme senare ringer han och frågar om vi kan skicka någon ur personalen till vårdcentralen eftersom taxin dit hade inte velat ta barnvagnen påvägen dit så de hade kört dit istället och nu kunde de inte tänka sig att köra fadern tillbaka. =O
Jag säger bara att jag ska se vad jag kan göra och kontaktar en av de ordinarie eftersom det känns säkrast. Hon gör verkligen allt hon kan, hon kontaktar sjuksköterskan, chefen (trots att det är kväll) och ja, springer runt som en galning och frågar runt. Under tiden så ringer den här anhöriga hur många gånger som helst och skäller ut mig. Och det spela ingen roll hur mycket jag än försöker förklara hur läget ligger till och att vi verkligen försöker hjälpa dem, för han lyssnar inte, han bara fortsätter säga samma sak hela tiden- "Nu får ni ta och ordna det här". Och sånt gör mig skitsur. Jag bara stod och hoppa, skaka och morra av ilska varje gång jag lagt på. Till slut så går det så långt att jag har en ordinarie i ena jobbtelefonen och nu den här sonen i den fasta telefonen samtidigt. Och plötsligt kommer den ordinarie springande till min räddning och tar telefonen och sen pratar de och det hela slutar med att sonen slänger på luren och lite senare kommer fadern själv till avdelningen med taxi utan någon med.
Vi gjorde verkligen allt vi kunde, vi hade ju inte personal så det räckte till att åka iväg från stället eftersom de själva skulle ordna hemfärden. Men nu ska chefen kontakta honom och sen vet jag inte vad som sker. Men j*vla otrevliga anhöriga. Och när vi försökte ringa nu sonens mobil så hade han spärrat den för inkommande samtal- vem f*n gör det????

Men jaja, nu är det en ny dag och nya tag på jobbet. Jobbar bara tre timmar idag vilket är riktigt skönt.
Är lite trött, kom ju hem sent. När jag sluta halv nio igårkväll så kom Jeanette och hämta mig så stack vi hem till henne och såg film. Först såg vi "Ghost of my girlfriends past" tror jag den hette och sen såg vi "The proposel". Skit roliga filmer båda två. Rekomenderar dem absolut.
Därför har det varit skönt med sovmorgon idag. Men nu är det dags att ta tag i allt.
Hörs kanske ikväll. Puss
Skola/Arbete | |
#1 - - Linda & Deamon:

Gillar verkligen texten i din header!! :)

#2 - - E:

det är oftast såder med mig, har en liten nedgång just nu!

#3 - - FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården:

SVAR: Precis, det är det största problemet som jag ska försöka få bort! Alla våra datorer hänger sig när man öppnar bloggen, ridklubbens hänger sig, och kompisars hänger sig... Vet inte vad jag ska göra, har kontaktat Blogg.se men det är inte särskilt hjälpsamma... :S



Jag tror att det blir en tävling, många som röstat på det! :D Ska bara försöka hitta någon som vill sponsra... xP

#4 - - Anonym:

Lämna låttips på http://paulinahs.blogg.se

Bästa låttips får en länkning!

#5 - - Vanadesse.:

idag har d varit skola och nu städar, tvättar och diskar jag haha =) sj då?

Upp