♥ Girl, be brave.

Hej till alla er som fortfarande kikar in här! 

Jag vill verkligen försöka få igång den här bloggen igen. Jag vet att jag har sagt det massvis av gånger, men den här gången vill jag verkligen och jag kan inte ens skylla på att jag inte har tid.
Senast jag uppdaterade här var i slutet av maj Jag stod inför den stora skräckinjagade juridiktentan och sommarlovet närmade sig med massor av jobbande. 

Så vad har hänt sen sist?
Jag klarade juridiktentan, vilket jag fortfarande knappt kan förstå. Men jag är så glad och tacksam över det! Sommarvärmen är över och trots att dagarna är väldigt varma för att vara så här sent på hösten så är de tidiga morgnarna och de sena kvällarna kyliga. 
 
I skolan har vi just nu LIA (lärande i arbetet) och jag är på en skola med etableringskurs och studiemotiverandekurs. Båda kurserna handlar om att lära ut svenska språket och hur vårt samhälle fungerar. Jag och en annan praktikant satt och räknade idag att vi imorgon varit där i tolv veckor och att vi därför bara har fem veckor kvar. Helt galet vad tiden gått fort. Jag trivs bra och från och med denna veckan ska jag få hålla 1-2 lektioner i veckan. 
 
I övrigt så hämtade vi hem en valp för snart två veckor sedan. Disa heter hon och är typ den sötaste av sötaste. Ja ni kan ju se själva här neden!
 
Var rädda om er, så hörs vi förhoppningsvis snart igen ♥
 
Min vardag | |
Upp