♥ Summer 2017

Tjohej, här kommer en liten uppdatering om vad som händer och sker i mitt liv just nu och sommaren som varit!
 
I Juni avslutades beteendevetarutbildningen och det med blandade känslor. Det skulle bli skönt med lite ledigt men vi var många som önskade att utbildningen var ett år till.
Efter detta tog jag tre veckors semester men gjorde i stort sätt inget annat än att sova. Det kan låta tragiskt att sova bort sin semester men förmodligen var det exakt det jag behövde.
 
Kort innan skolan tog slut blev jag uppsagd från mitt jobb som jag haft i sex år. Mycket har hänt på företaget i det senaste och med tanke på att jag varit tjänstledig det senaste året, samt varit öppen med att jag ville fortsätta plugga, kunde jag knappast klandra dem. Dock eftersom jag hade tre månaders uppsägningstid var sommaren räddad men jag började så sakta kolla mig om efter ett nytt jobb inför hösten, om ifall att jag inte skulle komma in på någon utbildning. (chansen var ganska stor att jag inte skulle det)
Men vid midsommar kom det fantastiska beskedet att jag hade kommit in på en utbildning till behandlingspedagog och en enorm sten lättade från mitt bröst.
 
Nu har jag endast två dagars arbete kvar sen upphör min anställning och om exakt en vecka har jag förmodligen avslutat den första dagen på den nya utbildningen. Kvalificerad behandlingspedagod. Eller hur låter det fancy?
Hur fancy det blir återstår att se men jag längtar otroligt mycket att få återgå till skolan och få ägna dagarna åt något jag vill göra. Tänk att jag ska bli "något". Tänk att jag ska få en "titel" att söka arbete inom. Den tanken är ganska sjuk, men så fin då det faktiskt kommer ge mig möjlighet att få hjälpa unga som mår dåligt, vilket varit min önskan i så många år!
 
Missbrukat snapchat-filter har jag också gjort, hela jäkla sommaren! Stackars mina vänner! ;D
Min vardag | |
Upp