♥ Better things are coming.

Hej alla fina och fantastiska Ni som fortfarande kollar in här trots min brist på uppdatering!
Men vet ni vad? Det ska bli ändring på det tänker jag, för i övermorgon börjar ett helt nytt kapitel i mitt liv. Ett kapitel med just nu helt tomma blad men som jag hoppas kommer fyllas med ny lärdom, skratt, nya vänner, äventyr och nya roliga minnen. Jag ska bli student. Igen, efter sju år! 
Jag har tagit tjänstledigt från mitt heltidsjobb på bryggeriet och jobbade min sista dag där i fredags. Hela förra veckan gick åt att lära upp en annan tjej med mina uppgifter och jag har aldrig förut förstått hur svårt det är att komma ihåg ens dagliga rutiner. Men det gick bra och jag lämnade med att bjuda mina kollegor på hemmagjord tårta och lämnade över nyckeln med glädje och lite sorg. När man jobbat på ett ställe i fem år går det nog inte att lämna utan att det tynger lite, men det känns samtidigt bra och jag tror att det som väntar kommer bli bra för mig!
 
Idag har jag mest tagit det lugnt, sovit länge, läst en massa, plockat och fixat hemma. En dag att samla energi på helt enkelt. Och imorgon tänker jag att det är dags att packa ner allt som behövs första dagen, samla sig både mentalt och praktiskt och bara försöka existera. Och på kvällen ska det ätas kräftor med mamma medans pappa är iväg på jakt. Det är den 16 augusti imorgon vilket varje år är ett stort datum för alla jägare. Bockjakten drar igång och när jag var liten åt jag och mamma alltid kräftor just den dagen och vi tänkte försöka att ta upp den gamla och fina traditionen igen!
 
Och på onsdag klockan tio ska jag befinna mig på skolan för att ta mig an beteendevetarlinjen. Det är en ettårig utbildning som är högskoleförberedande, vilket förhoppningsvis kommer ge mig större chans att komma in på socionom till nästa höst. Och det känns så himla skönt, att äntligen ha tagit tag i det. Att jag äntligen satsar på något jag vill. Det kommer bli bra det här, det tror jag verkligen! Och tanken med nystarten av denna blogg är att ni ska få följa mig genom utbildningen, mina tankar och min vardag i ren allmänhet! Så en ny väldigt förändrad design är på plats, men än kommer lite ändringar ske. Lite ändringar i kategorier, typsnitt, kanske i headern, etc tänker jag mig. Men det får komma när tid ges! ♥
 
Det här var bilden jag skickade på snapchat när jag fått antagningsbeskedet. Det var ett ganska fint ögonblick det där när jag stack hem på lunchen och öppnade kuvertet!
 
Gamla designen som jag älskade jättemycket och har haft i så många år. Men denna nya känns mer jag, mer vuxen och mer som en nystart!
 
 
Skola/Arbete | |
Upp