Bildbomb a.k.a återblick!

Men åh vad usel jag känner mig när jag loggar in och ser att här är folk som tappert kikar in dag efter dag utan att hitta något nytt! Så för att överraska er (surprise, surprise) tänkte jag slänga in ett litet "Catch up"-inlägg som vanligt, och än en gång hoppas jag på att ta mig i kragen och bli en bättre bloggare. Men jag lovar inget!
 
Jag är lite osäker nu på om detta kommer i rätt ordning, men det kanske är mindre viktigt faktiskt. Så let's go!
 
 
Efter långt pratande med Anna, Anna och Amanda om att vi alla borde försöka hitta någon dag att ses på så lyckades vi planera ihop något. (fyra personer, fyra scheman) Det blev restaurangbesök, fika och lite småprat. Lite fint sådär. :)
 
Jag mötte upp Johanna en kväll för en EP-fika och en promenad vid havet. Blåste gjorde det och kallt var det, men solen sken iallafall!
 
Jag har köpt en symaskin anno 1944! Vi var på loppis och jag fastnade ganska snabbt, men kom fram till att jag inte har någonstans att ha den så fick slita mig därifrån och gå vidare. Men när loppisen (där vi btw såg Timbuktu bland dom shoppinggalna) började närma sig slutet och säljarna började slänga det de inte sålt i containrar så stod denna fortfarande kvar. Gick bort och frågade vad de skulle göra med den om den inte blev såld och killarna bara kollar irriterat på mig och meddelar att de just ska slänga den. Då blev där fart på mig, och efter ett utlägg från min sida om att det är skam och otroligt oansvarigt att kasta en så gammal och fin sak så sa han att jag kunde få köpa den för 200, men inte mindre. Tror jag stod där i tjugo minuter (med en ganska rastlös och irriterad pappa en bit bort), men tillslut lyckades jag pruta ner den till 20kr. Så jag köpte en helt funktionsduglig, jättefin och verkligen välskött symaskin på ställning för 20kr, med alla tillbehör. Nöjd! :)
 
När vi ändå är inne på gamla symaskiner och lite pensionärsvarning så kan jag meddela att jag även gjort saft i det senaste. Jordgubbs- och flädersaft. Riktigt gott!
 
Bestämde med Johanna att vi skulle spela minigolf en kväll efter jobbet. Och sagt och gjort! Efter en picknick på bryggan och solen i ögonen så förlorade jag med ett poäng. ETT poäng. Suck!
 
Och så har det ju varit marknader, tre stycken närmare bestämt. Dock inga fynd, bara godis! Lite ångest över det..
 
Lisbeth som varit nere på besök från Norrland råkade nämna att hon ville till Greveholmsslott (Hjularödsslott) och jag var verkligen inte sen att hänga på! Jag hämtade upp henne en söndagseftermiddag så stack vi först till Greveholm/Hjularöd för en liten spännande tur runt slottet och sen körde vi vidare till Övedskloster och tog en promenad i slottsträdgården. Men efter att först sett det andra slottet, så var där inte så mycket att se..
Men en riktigt trevlig dag fick vi, i alla fall enligt mig! :)
 
En solig och rastlös kväll stack jag hem och drog med Misa ut på en joggingtur. Hon var lycklig och jag njöt!
 
I fredagskväll fick jag för mig att göra egna brända mandlar med sån rosa gegga runtom. Utseendemässigt blev dom inte riktigt som de man inhandlar på marknaden, men smaken blev helt okej! Och superlätt var det, så vill ni ha receptet bara hojta till! :)
 
I lördags blev det sommarfest med god mat, bra väder, en del dricka och fina människor! Hade en riktigt rolig kväll, även om det kanske blev liiiite mer alkohol än jag planerat. Och skoskav som hade blött ner både strumpa och sko. Men det var värt det, så värt det! :)
Min vardag | |
#1 - - Linda:

Weii, bildbomb! sånna där symaskiner är verkligen så fina och jag vet många som tycker det är jättesvårt att få tag i dem, helt galet att dem tänkte slänga den! Du hittar nånstans att ha den så småningom, men den hade varit jättefin i en hall, eller ett hörn av ett arbetsrum. De där brända mandlarna blev jag sååå sugen på när jag såg dem, det är så got med det ibland.

Åh, greveholmsslottet! <3

#2 - - Malin Aurora:

Åh så mysiga bilder!

#3 - - Emma - The one and only:

fin blogg du har:D

#4 - - alexandra:

blogglovinbytte?

#5 - - Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa:

Cool symaskin. Min mamma hade en nästan likadan när jag var liten.

#6 - - Cathie:

Vad härliga bilder! :)

#7 - - madeleine:

Jag måste få veta hur man gör den geggan runt om! dom är så goda och jag hittar inte receptet någon stans! mvh madeleine

Upp