Ridpass 29/8-11

Ridningen igår gick okej. Kunde gått mycket sämre, men också mycket bättre.
Jag märker själv att jag tuffat till mig lite. Igår till och med galopperade jag mot bommar. Jag har ju knappt vågat galoppera alls sen fallet. Men nu börjar det gå bra igen.
Vänster galoppen går jättebra, den kan jag äntligen hålla igång hela tiden igen. Men höger galoppen är värre. Den har varit jätte okontrollerad och igår insåg jag varför. Jag tappar känslen i höger lår och knä i högervarvet. Det gör jätteont precis där nerven som är i kläm sitter, men annars tappar jag helt känslen och det känns extremt obehagligt. Och det blir helt okontrollerat, för kan inte alls hålla om och då blir allt bara fel.
Vi red lätt igår utan stigbyglar och då spänner man ju musklerna precis runt min skada, så i bilen på vägen hem igår fick jag sitta framåtlutad, för kunde inte luta mig bak mot sätet.
Och den smärtan har suttit kvar idag. Har inte vågat bocka mig fram för då har ryggen låst sig.
Usch nej, nu klagar jag bara. Var inte meningen, blir bara lite förtvivlad över att det inte finns något att göra åt det. Men jag är ändå glad att det inte är värre. Och det får vara värt det, ridningen är för rolig för att sluta med. :P

Nu är det snart sovdags. Jobb imorgon och sen efteråt ska jag åka hem och äta hos mina föräldrar, och träffa vovvarna. :)
Natti
Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - Tina - En blogg om mina dagar med hästarna:

Du måste komma veckan efter helgen nu 10-11/9 :)

Så kan vi rida ut tsm :)

Hihi.. Du får själv välja om du vill ha Icey eller om du vill ha Calle :D

Båda två e lika snälla..Hihi!

Upp