Fredag 29/10-10

Hej hej,
har bestämt mig för att försöka ta tag i bloggen igen. :)
Den har ju varit ganska död ett bra tag med enbart få tråkiga inlägg, men nu får vi se om något kan hända här. :P

Idag händer iallafall inte så mycket. Men ikväll bär det av till Tina på förfest och sen vidare ut.
Stället vi ska på har jag inte varit på sen typ innan studenten och då på den tiden var vi stammisar där. Har hört rykten om att de till och med har byggt om...så, där ser man. :P
Sen imorgon blir det att följa med Tina ut till stallet.

Igår var jag på möte på folkuniversitetet för något som arbetsförmedlingen ordnat. Så nu ska jag dit tre dagar i veckan mellan halv nio och två. Måndagar, onsdagar och fredagar.
Vet inte om det kan ge mig något att lyssna på föreläsningar om CV etc. Jag har redan ett jättebra CV och personligtbrev som funkar kanonbra. Vi lärde oss sådant på gymnasiet, men tydligen är inte det en självklarhet på alla linjer.
Men han sa en sak som gör att jag verkligen kommer ge det en chans. De kunde kanske ordna praktik till mig på ambulansen. De visste inte om det gick att få följa med ut i på larmen, men det var mycket möjligt.
Och hade det gått att fixa, även om jag bara får va på stationen, så hade det ju varit hur kul som helst. Tänk vilken möjlighet att lära sig saker inför framtiden.
Så nu håller jag verkligen tummarna.
Programmet jag ska börja på heter kompleterande aktör och det startar på måndag för min del. Sen får vi se hur det går. Men jag lovar att hålla er uppdaterade. :)

Nu är det bara två veckor kvar innan ryggen ska ha läkt helt färdigt och jag ska kunna återgå till allt som vanligt. Känner knappt alls av svanskotan, så det ska nog gå bra. Dock gör ryggen väldigt ont ibland. Vaknar flera gånger per natt av att det gör så himla ont så fort jag rör mig. Men kan ju va musklerna som stelnat till och att det går över. Vi får se helt enkelt. Men det närmar sig att jag får hoppa upp i sadeln igen iallafall. :)

Ha det så bra allihopa, så hörs vi snart igen, hoppas jag! :)

Just de ja, kan även meddela att två av de små katterna har fått namn.

Så det här är Dollar och Zeppelina. :)
Den tredje lille/lilla är fortfarande lika rädd så vet inte än om det är en liten tjej eller kille.
Men söta är de alla tre iallafall. :)
Min vardag | |
#1 - - Matilda [myphoto.blogg.se]:

Åh, så söta kattungar!!

#2 - - Linda:

det där har jag med gått på. Folkuniversitet tre dagar i veckan, men jag trivdes faktiskt väldigt bra. de tog ta gi saker och brydde sig mer känner jag. skönt att du snart är hel igen då ;) Måste gjort jätteont!

Kul att du uppdaterar igen, jag har själv varit väldigt dålig med det. Zeppelina - gud vad sött namn!!

#3 - - sofia:

söta katter!

#4 - - Emeliié:

Va söt kisse :D

#5 - - Tina - En blogg om mina dagar med hästarna:

Svar: Japps det är det :)Eller ja iaf på lördagen..

Tror jag har söndagen med..

Ska du med på torsdag ? :)

#6 - - Yampis:

GUD vad fin blogg du har!

Puss <33

#7 - - ERICAPERZZON:

Men gud så söta!!:)



Svar: Okej:) Nej många djur mår man bra av så;P



/E

Upp