Första advent

Hej!
Klockan är över tolv, vilket betyder att det är söndag, och då är det ju även första advent!
Ni har inte missat det va? ;)
Ikväll tändes adventsljusstakarna här i vårt hus och det är ju så mysigt.
Och att fönstrena är halvt igensnöade höjer julstämningen till max.

För oj vad det har snöat idag.
Jag älskar verkligen snö. Brukar dra med mig hundarna ut i den första snön och busa med dem, man märker verkligen hur mycket de också älskar snön.
Men det har inte blivit något sådant iår. Förkylningen sitter ännu kvar, men tror den är sakta påväg bort nu.
Så jag har fått sitta inomhus och kolla på snön istället, väldigt mysigt.
Fast lite har jag ändå kommit ut, eftersom jag ändå legat hemma hela veckan så har jag passat min systers lilla valp.

Imorgon (eller idag egentligen) så är det ju julskyltning och jag har inte riktigt lyckats övertala mamma till att köra dit, men jag hoppas verkligen.
Men om det inte skulle bli av så är det kanske inte hela världen. Om en vecka befinner vi oss ju i ett juligt Tyskland.
Vi åker på fredag och kommer sen hem på söndagen. Ska verkligen bli kul.
Så i veckan måste jag inhandla ett par riktiga vinterstövlar. De jag har nu funkar visserligen jättebra, men de är inte riktigt så varma iår som de var förra vintern. Så vi får väl se vad det blir för några. Lovar att visa bild. :)

Klockan börjar bli en del nu och jag ska nog hoppa ner i sängen snart. Egentligen skulle jag iväg på fest och sen utgång. Men förkylningen sätter stopp för en massa roligt. :(
Men men, där kommer fler helger. :)

Nu säger jag nog godnatt, men först vill jag bara visa en bild på systers lilla Scilla när vi var ute i snön häromdagen. Hon är så söt.
Godnatt! ;)

Min vardag | |
#1 - - Linda:

Vilken underbart söt hund! :)



kul med julshopping i ett annat land!

Blev det nått besök på julskyltningen sedan då?

Åh det är så mysigt att ta med hundarna ut till första snön. selma brukade alltid gå runt emd massa snö på näsan utomhus eftersom hon nosade på allt, haha :)

#2 - - Johanna:

Hej! Hur är det med dig idag?

#3 - - jennie:

Kan man bli sötare?!! :)

#4 - - FowZie ♥ ~ felicia aulén:

riktigt fina bilder du har på bloggen! =)

Upp