Ridpass 25november 2009

Hejsan,
bloggar från den lilla datan och gud va liten den är. Men man vänjer sig nog efter ett tag.

Ridningen idag gick inte så kanon, vet inte om det beror på att jag fortfarande är sjuk eller om jag helt enkelt inte passar till dressyr.
Kanske både och. Förkylningen känns iallafall mycket bättre. Det är det jag alltid sagt- hästar lindrar.
Red iallafall Martini och jag brukar ha väldigt jobbigt för hans galopp men idag lyssna han lite mer på mig och starta galoppen direkt när jag gav tecken. Det var ju bra, problemet var bara att han rusa iväg i galoppen och på volten var det nära att vi gick omkull flera gånger. Han var rätt så snubblig idag. Kanske vi kan skylla på att jag inte var super pigg idag ju och därför inte hade all koncentration på plats. Vänster galoppen gick iallafall mycket bättre än högra. Öva lite på skänkelvinklingar. Fick inte alls till det till höger, men till vänster kändes det som att det gick ändå relativt bra. Red utan stigbyglar och balansen kändes mycket mer jämn idag. Dock är ju Martini riktigt seg och hur mycket jag än spännde skänklarna i han gick han lugnt kvar. Haha, han är lat alltså.
Jag har han hellre i hoppning än i dressyr. I dressyr vill jag ha en häst som lyssnar och är otroligt framåt. Idag till och med stanna Martini emellanåt och vägra ta ett steg till, hur mycket jag än skänkla, smacka eller la till spöet. Extra trött idag, kanske både han och jag.

Iallafall fick jag ner han i riktigt fin form i slutet av passet och han var väldigt mjuk och fin. Men var nog överlycklig när han fick komma in i sin box och slänga sig över maten.

Nä, nu borde jag nog gå och sova eftersom det är tandläkaren som gäller imorgon. Men kan ju inte direkt säga att jag är trött. Skulle inte tro att mamma kan sova så bra hon heller, eftersom hon halv åtta imorgon ska befinna sig på sjukhuset för operation. Hon ska bli operarad i sin högra hand, och om hon blir som hon blir när hon blev opererad i sin vänstra så är det jag som har hand om hushållet nu fram tills nyår iallafall. Men så är livet.
Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar: Japp de e de :P

Aha då förstår jag .. jo det e jobbigt med lata hästar..hehe..

Jadå mitt pass gick jättebra :)

#2 - - Anonym:

SNygg blogg! :D

#3 - - Bättan:

Du får hälsa din mamma lycka till till operationen och hoppas att det blir bra! =)

#4 - - Evelina - Tävling i bloggen:

Åh, men det var ju faktistk inte alls farligt =) verkar den bra o så, förutom att de kanske är lite ovant? hehe :D

kram

#5 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar: Hehe det har du iofs rätt i :P

Upp