Första ridlektionen

Ja, då var man äntligen hemma.
Blev sena bussen hem för vi skulle se film på psykologin. Var hemma i fem minuter, sen slängde vi oss i bilen och iväg till ridklubben. Blev tilldelad hästen Amber idag. Stallets högsta häst, så behöver jag säga att hon var hög. =/ Men när man väl satt på henne så tänkte man inte på det så mycket. Hon var ganska på det och ville fram överallt, men hon var väldigt snäll. En ängel gemfört med Galant. Det var faktiskt kul att få rida på ridskola. Man fick lite extra tips. Men jag ville inte hålla tyglarna så korta som ridläraren ville. Men det var bara att lyda. =P
Nästa vecka ska vi hoppa. Det ska bli spännande, för hoppat har jag faktiskt aldrig gjort. Skoj skoj.
Men tiden flög iväg och helt plötsligt var det slut. Och Amber skulle ridas på lektionen efter, så jag behövde inte sadla av. Vilket kändes lite knäppt. Men hjälpte en annan lite istället.

När det var slut så körde vi till J&S för pappa skulle hjälpa dem med en grej. Vi stanna och drack kaffe, och nu har vi nästan precis kommit hem.
Sitter och ser på Let's dance nu, men när jag sett vem som åkt ut ska jag slänga mig i sängen. Jag är så himla trött så jag kan nog decka vilken minut som helst. Skulle väl egentligen duschat innan, men jag får byta lakanen imorgon istället. De lär väl lukta häst så som Amber gned sig mot mig.
Längtar redan till nästa fredag, kul att lära sig något nytt. =D
Men nu säger jag godnatt, så godnatt.

(Tydligen åkte Carl-Jan ut ikväll)
Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - Bättan:

Jadå, det fixar sig på nåt sätt ^^ Jag ska själv in på svenskan på måndag, och efter det ska jag snacka med monica. Vi kan ju se vad klockan blir och kanske ta det efter det?

Upp