Skytteträning 30juli 2009

Hej,
kom hem sent från skyttet idag, sen ringde Anna. Så har inte hunnit skriva.
Men träningen idag gick ganska kasst faktiskt. Men jag sov jätte dåligt inatt och har knappt ätit idag. Och jag trodde inte att man kunde märka en sån grej, men det kan man. Jag orkade knappt hålla pistolen lyft. Efter bara nån sekund, skaka jag så mycket så jag fick ta ner den igen och börja om.
Jag sköt först några snabbserier, men fick ingen godkänd. Blev lite besviken på en. Då jag bara var några millimeter från min andra bronsserie. =/
Men men, finns fler chanser.
Sen när pappa klarat sina guldserier så flytta vi bort till 21:an. Så vi kom lite avsides de andra. Jag skulle provskjuta min pistol och se om den verkligen gick rätt. Och de gjorde den ganska bra. Pappa fick den rätt högt, men jag fick den rätt lågt. Så troligtvis så skiljer sig mina och pappas ögon så mycket. Men vi samla dem iallafall, vilket visar att pistolen går någorlunda rätt.
När jag får min egna pistol så kan jag ställa in den efter mina ögon. Och då slipper vi det där med att provskjuta. Får väl den i september/oktober någon gång. Och så länge får jag nöja mig med min lånepistol.
Jeanette fick en för tung pistol så för henne gick det inte så bra. Men sen fick hon låna skjutledarens, och då sköt hon fyra tior och sen slarva hon bort sig på en sexa. Hon hade tryckt av för tidigt. Annars hade hon kanske hamnat på 49 eller 50. Och bättre än 50 kan man inte få. Det går liksom inte, för då har man alla i tior.
Nä, så det gick väl så där för oss allesammans. Men det var ju bara träning. Egentligen är det inte träning på lördag, men skjutledaren sa att vi kunde träffas ändå och träna på trippel- figurskytte, som är på nästa torsdag. Så då är det tävlingsdags gen.

Men nu ska jag tvätta bort sminket sen ska jag gå och lägga mig. Är trött, och imorgonbitti ska jag med mamma och handla. Sen ska vi hem till Jeanette för mamma skulle lägga upp några gardiner till henne.
Så vi får se hur dags jag kommer hem. Sen på kvällen ska jag till Anna. Grilla och se på film. Kanske något spel... Trevligt.
Men ha det bra. Godnatt.

(Eftersom mitt internet är så segt så tar det jätte lång tid att svara på kommentarer. Men så bara vänta. Svar kommer att komma.)
| |
#1 - - Anonym:

låter kul att skjuta, gjorde det en gång för länge sedan, ja tyvärr är det så men man lär sig att leva med det

Upp