♥ Trött

Oh idag är jag trött! Inte så där lite seg utan verkligen helt slut både inombords och kroppsligt. Jag kunde verkligen inte somna inatt och det sista klockslaget jag minns var halv fem och sen ringde klockan vid sex. Jag brukar klara mig på lite sömn men sen jag började jobba förra måndagen så har det varit sisådär med det och även jag har mina begränsningar på det området ;)

Hela eftermiddagen har jag försökt få rätt på vår telefonväxel på jobbet. Den byttes ut när jag var på semester och tydligen hade det strular rejält men de hade fått det viktigaste att fungera. Man kunde ringa in och ringa ut, men inte så mycket mer. Så jag skulle haft ringt dom enda sen förra måndagen men har hela tiden tänkt att jag "bara" ska få undan det som låg kvar till mig efter semestern, men dagarna har gått. Vi har ju högsäsong nu och det är mycket att göra så jag insåg idag att det lär ta ett tag innan jag fått undan papprena på mitt bord. Och först igår insåg jag att jag varkens kunde skicka sms eller ta emot och att det inte heller gick att ringa till min mobil. (Vår nya växel går till min jobbmobil)
Och idag fick jag klagomål på att det inte gick att lämna meddelande till oss och då slog det mig att jag inte fått ett enda röstmeddelande på dessa dagarna. Så ringde till tele2 och fick prata med först en kille som hjälpte mig och som verkligen tog tag i vårt problem och vid nästa samtal en kvinna som också var till stor hjälp. Tele2 ska verkligen ha cred för hjälpsam och trevlig personal, iallafall på företagskundtjänsten! Man är ju annars inte så van vid det när man ringer till en telefonoperatör. 
Men iallafall så blev ingenting rätt men efter mycket om och men råkade killen fråga angående mitt simkort och så kom jag på att när jag var borta hade det läckt från taket och min telefon hade legat där och blivit helt förstörd så jag hade fått ta över min kollegas mobil som inte användes. Kunde det va så att mitt simkort satt kvar i telefonen som blev förstörd? Javisst! Och när det var bytt så fungerade allting på en helt annan nivå. :) Så nu har vi både kösystem och röstmeddelande. Lycka! Tänk vad glad man kan bli över något så litet!
Tydligen är jag admin, vilket inte min kollega är och därav kunde jag inte koppla in hennes nummer i systemet. 
Nu återstår bara några frågor som jag måste ta med företaget som sålde in växeln till oss, tex varför vi fått en fasttelefon när växeln bara fungerar mobilt? Och om att vi blev lovade headset som aldrig dök upp. Ett headset hade varit sååå skönt att ha! Som det är just nu blir man lite låst när ena handen håller luren och man egentligen behöver båda händerna för att kolla upp vad kunderna frågar. Allt tar mycket längre tid. Men ska inte klaga, växeln funkar nu ju ;)

Jag hoppade över frukosten imorse, eller rättare sagt hann jag inte ta frukost och lunchen blev bara ett äpple och insåg försent att jag glömt dricka något idag så mot slutet av dan mådde mitt huvud inte så bra. Och jag var så sanslöst trött att benen nästan vek sig påvägen hem. Men efter lite mat och massa vatten slocknade jag i sängen och vakna halv nio. Piggare än på hela dan, så jag fick till och med diskat och undanplockat ikväll. Lite otippat, men skönt :)
Nu ligger jag åter i sängen och ögonen börjar korsa varandra igen. Jag behöver nog sömn och lite energi inför morgondagen! Godnatt fina ni <3 





Min vardag | |
Upp