♥ Shapeup

Tänkte höra med er om ni använder/har använt shapeup-appen?
Jag laddade hem den i höstas, provade den men kom aldrig riktigt igång. Men nu när jag ska komma igång med träningen så verkar den ju bra att kunna få koll på kosten med.
Men börjar bli lite fundersam över om den verkligen fungerar som den ska, någon som vet?

Började använda den i måndags och jag kommer inte upp i rätt antal kalorier.
Inte när man dragit bort träningen också. Och igår hamnade det på minus.
Att inte komma upp i rätt antal är väl okej, men att gå back är kanske inte så bra..

Så någon som har en liten hum om hur appen fungerar, OM den fungerar? :)

Min vardag | |
#1 - - Endolia:

Jag provade den men för att gå upp i vikt. Kom tyvärr aldrig så långt och gav upp. Nu använder jag den ibland för att ha kontroll över vad jag äter eftersom jag gått upp EXTREMT mycket snabbt.
Insåg tillslut att det inte hade med kosten att göra utan min medicin.

Men nackdelar :
Jobbigt att lägga in varje gång eftersom man inte betalar så måste man göra detta VARJE gång :(

Fördelar:
Man har ju verkligen koll på allt.
att man kan scanna in det man äter :)
Den kan säkert pusha många och jag har läst i olika trådar på nätet att den faktiskt funkar :)

#2 - - Malin:

sv: låter skönt. ;) Jag gjorde inte heller så mycket, var inne stan lite var väl det mesta som hände. :) Skönt med sådana helger tycker jag!

#3 - - Anonym:

Anorexiafall!

Svar: Ööehm va?
Caroline

#4 - - Josefin:

MyFitnessPal är mycket bättre!

#5 - - ebba:

hoppas du får en bra torsdag :)

va gärna med i veckans blogg :)

#6 - - Elin:

Sv: Okej :) Har bara tagit det lugnt idag :) Allt bra idag? :)

#7 - - Jenny:

Vad tränar du? :)) <3

#8 - - Josefin:

sv. Absolut!

#9 - - klarajt.blogg.se:

Sv: hehe tror jag fick i mig det ;)
Så bra, allt är bra här med :D
Vad händer just nu då?
Kram

#10 - - josephine:

Hej! Skulle du vilja vinna en värdecheck på hela 400 kr hos Kamda.se? Klicka då in på denna länken: http://photomemorys.blogg.se/2012/december/vinn-400-kr-hos-kamda.html

Tävlingen avslutas på måndag. Lycka till! :)

#11 - - Victoria Wester:

Jag har använt den förr men jag blev så trött på att uppskatta all mats vikt, jag har ju inte en våg i fickan precis.. Annars va den jättebra!

#12 - - Johanna:

Jag har faktiskt ingen aning om den funkar, har tyvärr ingen smartphone. Men det låter som en bra app (om den funkar det vill säga). Har den varit trovärdig idag?

#13 - - Mathilde:

SV: =D

jag hade samma problem, eftersom det blir så när man tränar. Jag tycket det som var jobbigt var att fylla i allt hela tiden och veta hur mycket kcal det var i det man åt... lycka till.. =)

#14 - - Matina:

Javisst! :D

#15 - - Paulin :

jag använder shapeup och den fungerar för mig :)

#16 - - Li:

Jag började med denna ap igår,vet inte riktigt vad jag tycker ännu, men det tar tid att fylla i allt(eller så är det jag som äter mycket:))

Upp