♥ Lindad fot, återigen!

Jag blir knäpp på det här, seriöst! Sitter nämligen med en lindad fot återigen...
Vissa av er minns kanske den lilla olyckan med min fot i början av Juni? Hade ju galet ont, men efter två veckor lyckades jag börja stödja på den igen, och lite efter lite kunde jag belasta den mer och mer. Och efter tre veckor började jag haltande springa på den. Jag tog mig aldrig riktigt tid att vila den och jag hade världens fight med läkaren angående sjukskrivning. Hans åsikt var att jag absolut inte fick jobba med en fot vars sena hade släppt, vars ledband hade tänjts ut maximalt och som jag dessutom lyckats få en inflamation i då allt blod samlats på ett ställe. Men jag vägra, så istället hoppade jag iväg till jobbet på kryckor och vila fanns inte i min tanke.
Har haft ont från och till, men mest bara när jag gått långt eller vridit foten mycket på träningen.
 
Men så i fredags när jag satt vid datan på jobbet så högg det till i foten och sen var det svårt att gå, det liksom stack till på insidan av foten vid varje steg. Tänkte att det säkert skulle gå över snabbt igen, men på kvällen när jag var hemma hos mina föräldrar fråga mamma om jag fortfarande var blå. Drog av mig strumpan och insidan av foten och upp mot vaden var sjukt svullet. Well, shit happens tänkte jag och i lördags var både svullnad och smärta borta. Men igår börja det hugga till igen och imorse haltade jag ur sängen, kände på foten och den var väldigt svullen och varm. Och börjat bli blå. Fan.
Insidan av foten gör ont hela tiden och ovansidan av foten smärtar när jag rör tårna. Kan stödja på utsidan av foten och kan därför gå relativt okej. Men hur lång tid ska det egentligen ta för en fot att bli bra..
 
Foten för fem månader sen..
 
Insidan av foten idag..
Syns kanske inte så mycket, men det syns lite att den är svullen upp mot benet och att det är lite blått.
 
Min vardag | |
#1 - - thea:

Meeen gud va svullen du va på första bilden! Shit. Aj aj, såg inte skönt ut. Jag hoppas att det släpper snart och att din fot kan bli bra.

#2 - - Emmy :

Aj vad den såg svullen ut :/ Vad jobbigt att det bara hugger till och börjar göra ont, kan tänka mig att man bara vill att det slutar..?

#3 - - Liborius:

åh aj:/

#4 - - Johanna:

Den 1 december ordnar jag bloggträff i skåne.
Vore kul om du vill komma. Läs mer på länken nedan

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/kategori/205035-bloggtraff/

#5 - - Sofia:

Oj jäklar som den såg ut. Jag har haft, eller har väl egentligen fortfarande, problem med ledbandet på utsidan foten. Töjde ut det när jag spelade fotboll, det var det som fick mig att sluta. Nu kan jag inte spela alls. Så fort jag träffar en boll så orkar ledbandet inte stå emot kraften och foten fuckar upp igen. Men ditt verkar vara värre. Finns det inget dom kan göra? Operation?

#6 - - Anonym:

hej!! stackare hoppas det blir bättre med foten och kolla gärna min blogg och skriv vad du tycker :) everlifeslive.blogg.se

Svar: Tack!
Caroline

#7 - - Christine:

Usch va jag tycker synd om dig!

#8 - - Alex & Edit:

Fin blogg, bloglovin byte? :)

#9 - - Evelina Åberg:

usch, vad har hänt från början? :o

#10 - - Amanda Cleréus:

åh, så hemskt det låter. Hoppas verkligen att du blir bättre snart, för att ha ont i foten är ju ingen höjdare precis ;)

#11 - - Jennifer Carlsson:

Ledsen för sent svar, har levt utanför bloggvärlden ett tag!
jag hittar inte inlägget med förslag, men vad har du gjort med foten?

Upp