♥ Let it snow, let it snow, let it snow

Första snön har idag singlat ner över oss också. Det varade inte länge och det la sig inget men det snöa iallafall, och allting blir ju så mycket mysigare då. Ingen annan på jobbet verkar gilla snö och på sätt och vis kan jag förstå, vi har leveranser runt om i hela Skåne och snö innebär oftast problem. Längre transportsträckor, svårare att ta sig fram etc etc. Och dom som säger att vi i Skåne aldrig sett snö kan inte ha mer fel. För 1,5 - 2 meter snö är ingenting här. Kanske inte inne i städerna/orterna men långt ut på landet där jag är uppväxt där fick vi när jag var liten klättra ut genom takfönstret för att överhuvudtaget ta sig ut. För eftersom det konstant blåser här i söder så lägger sig all snö i drivor och vårt hus verkar ligga perfekt för att snön ska samlas omkring. Och dom som gnäller på att skotta fram sin bil varje morgon kunde provat på att skotta sig in till stallet tre gånger om dagen. Och plogbil? Nej, det finns det ingenting som heter ute på landet. Där handlar allt om snälla grannar eller att själv inneha en lastare.
Men jag gillar snö ändå, det är magiskt, mysigt och så himla fint. :)
 
I övrigt så känns det som fredag idag, lite besviken på att det ju bara är torsdag men morgondagen kommer säkert gå fort sen väntar en fullspäckad helg med julbak, slaktning och julskyltning. Och så såklart första adventsmys, tända ljusstakarna och julkalendern som är ett måste iår. Bara 25dagar kvar till julafton! :)
 
Tänk, snart kan vi kanske åka pulka igen.. ;) 
 
Min vardag | |
#1 - - Anita:

Mysigt med snö :)

Svar: Ja verkligen! :)
Caroline

#2 - - Ping Lowhngren:

ah så härligt med snö! :DD

#3 - - En blogg om psykisk ohälsa - att leva med social fobi & depression:

Åh, tack för dina fina ord. Det finns nog hopp för mig också. Jag ska börja kbt och jag tror det är en bra bit på vägen till ett bättre liv, någon får mig att förstå mina tanke fällor iallafall.

Ta hand om dig!

#4 - - Linda:

Åh, första snön är så mysig. Det enda jag ogillar med snön är när det fryser på och blir isgata, för jag ramlar och skadar mig varje år.. Hehe..

Men det blir första gången du får julpynta i din egen lägenhet va? Bilder!! Tror du kommer göra det så fint! Kram :)

#5 - - Maria - Min väg till fotograf:

Häng med i min julkalender i år! Massa tävlingar, bra fototips, goda recept, härlig musik och fler roliga överraskningar :D Kika in på bloggen imon!

Upp