Busig häst och taggad Carro!


(bilden: Jag och Hermez 2010)

Ikväll var det markarbete på schemat och jag fick en av stallet lugnaste hästar, men där var lite bus i han med. Två gånger när vi skulle galoppera så flög han i luften. Eller ja, han började busa och bocka lite. Det var lite skräckblandad förtjusning, för det är ganska kul när där "händer" något, samtidigt som det är jätteläskigt.
Ena gånger trodde jag verkligen jag skulle flyga av. Jag bara vänta på att jag skulle falla av, men så tänkte jag på vad alla sagt till mig, att luta mig bakåt och återfinna kontrollen. Och kvar satt jag. :)
Som tur är så är han ingen stark häst och väldigt snäll, lite (läs: mycket!) envis, men det är nog till stor del hans förtjänst att jag funnit förtroende på hästryggen igen.

I det närmsta kommer det hända väldigt mycket roliga saker i mitt liv. Denna veckan är fullsmockad av roliga saker utöver jobbet. Enda kvällen jag har ledig är torsdagkväll och den ska inte bli ledig, det ska jag se till.
Först ut är imorgon och jag längtar så mycket så jag kommer inte kunna sova och jag kommer förmodligen mest tramsa runt på jobbet imorrn.
Jag får inte berätta vad det handlar om än, men 16.40 imorgon ska jag göra något jag aldrig gjort förut och det är jättespännande! Jag vill så gärna berätta för er, och det kommer jag få göra snart också, men inte ännu.
Men även om ni inte vet vad det gäller så kan ni väl va gulliga och hålla era tummar för mig?
När den där spännande saker är gjord så ska jag möta upp Emelie och Linn så ska vi ut och äta. Tjejgänget från Fu! (folkuniversitetet, eller som Linn säger "de fantastiskt underbara!)
Och det ska bli jättekul, för det var så längesen vi sågs!

Det är nog dags för mig att damma av min fina kalender och faktiskt använda den, för det kommer verkligen hända saker i det närmsta. Och jag ska försöka bättra mig på att blogga, så att ni får följa med i vad som händer!
Men innan något annat så ska jag försöka mig att sova! (good luck..)
Tjao!

(bilden: Jag och Hermez 2010)
Hästarna/Pistolskyttet | |
Upp