♥ Skumtomtefudge

Provade på att göra skumtomtefudge idag. Gott men lite väl sött för min del, men superenkelt att göra!
 
Ingredienser:
10 bitar skumgodis (t ex skumtomtar, sockerbitar, skumbananer)
2 dl socker
1 dl grädde
50 g smör
100 g vit choklad
 
1. Klipp skumgodiset i bitar. Koka upp allt utom chokladen tills det smält.
2. Blanda i chokladen och rör tills det blir en blank tjock smet. Häll upp i smord form.
3. Låt svalna och skär upp i bitar.
 

Skumtomtemord!
 
 
Mat & Bak | |
#1 - - Josefine Svärd:

Hej! Vad kul att du är med och tävlar om veckans blogg!
Eftersom det är sista veckan i 2012 ska jag nu välja 3 vinnare! Så chansen ökar för dig!
Lycka till!

#2 - - Amanda - vardag,foton,recept,tips,inspiration,inredning, outfit:

säkert gott :D

#3 - - ☆Z I N J A☆:

Jag gjorde nån skumtomtekola och den blev fail. Alldeles för söt!

#4 - - ☆Z I N J A☆:

svar: aa jag med :)

#5 - - Annika:

SV: tack :D

#6 - - cassandra gigel:

hoppas du får en fin kväll :D

#7 - - Amanda - vardag,foton,recept,tips,inspiration,inredning, outfit:

sv: hihi kan föreställa mig det :D

#8 - - Mamma till William och Wilma:

Gott med hembakat jul godis.Ha en mysig kväll.kram

#9 - - Jennifer:

Åh va gott det ser ut!!:D

#10 - - Lisa - Kreativ bakning ♥:

Skumtomtefudge är så gott! :)

Upp