Chokladmuffins

Hade inget speciellt att göra denna lördagskvällen, så ställde mig och gjorde chokladmuffins. Ett recept som jag hittade för ett tag sen, men inte testat förut.
Och dom blev helt okej, eller rättare sagt så blev dom faktiskt jättegoda!


Chokladmuffins

4 ägg
4dl socker
2dl kaffegrädde
100gr smält smör
6dl vetemjöl
3tsk bakpulver
200gr grovhackad mörk blockchoklad

Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt övriga ingredienser. Fyll upp med smeten ca 2/3 i varje muffinsform.
Grädda ca 10min i 225 grader.

Mat & Bak | |
#1 - - SARA:

Åh, det där såg gott ut! :)

#2 - - Anna med A:

På SALT :)

#3 - - Johanna:

Sv: Haha, ja okej, det är i alla fall super roligt och så sjukt mycket glädje. Okej vad bra. Har du några planer för helgen då? Haft en bra dag?



Kramar!

#4 - - lindhafransson - Makeup!:

mums med muffins :)



Kolla gärna min nystartade skönhetsblogg, har nästan precis startat den. Men du får gärna ge förslag på vad du vill se i den :)



Jag är ledsen om du inte vill ha sådan här reklam! Men hur skulle du annars få reda på den :)

#5 - - lovisa:

sv: Härligt:) den var bra!

#6 - - Rebecka:

Hej

#7 - - Anna med A:

tack :)

#8 - - SARA:

Förstår det! :)

#9 - - REBECCA:

sv: åh tack så jätte mycket sötnos! :)

allt bra med dig idag då?

#10 - - veronica:

var gärna med i min tävling på min blogg!

#11 - - Josefine Andersson:

amen så gott!



hih tack så mycket :)!

#12 - - Malin:

vad har du gjort ihelgen då? :)

#13 - - Jennie ♥:

sv: ja förra året när annalisa skulle föda, märkte jag de så jag la en låda till henne, så hon la där i. men iår hade hon lagt dem under yttertrappan, men vi flyttade dem snabbt. så nu har hon och kattunagrna ett hus :) hihi



jaha, de missade jag :P



gör du idag?

#14 - - paulina:

åh mumms :)

#15 - - jessica:

Vad gott!

#16 - - t-♥:

mmmm!!! mums!

Upp