Glädjande jobbesked

Herregud va trött jag är!
Och herregud va det lät gnälligt att börja ett inlägg på det viset. :P

Läkarbesöket imorse gick bra. Fick träffa en jättetrevlig läkare, som visserligen inte sa så mycket mer än jag redan visste.
Anledningen att jag gick dit var för att jag skulle fråga om man kunde få någon slags vid behovs medicin, som var lite starkare än de som jag fick utskrivet förra gången, eftersom de inte hjälpte något alls. Men det gick inte att få, eller det gick, men det enda som kunde hjälpa var så starka tabletter att man blev helt snurrig av dom, och såna ville han inte skriva ut. Och jag vill inte ha såna heller.
Frågade även om varför min nederdelen av ryggen somnar när det gör ont, och anledningen var ganska enkel. Då jag gör vissa rörelser så blir där obalans i ryggen och då "skavar" skadan mot musklerna vilken gör att de svullnar och det uppstår en inflammation, som klämmer och bedövar nerverna.
Men enligt honom fanns det inget att göra åt det, det var bara att försöka vänja sig vid det.. :/
Frågade även om det fanns något att göra mot smärtan när den påverkar andningen, men fanns ingenting mot det heller.
Ska man skratta eller gråta? Jag gör inget av det, istället leker jag femåring och gnäller om att jag vill bli av med smärtan nu..nu, nu, nu!

Men desto gladare blev jag sen när min chef plötsligt ringer och säger att han vill diskutera en sak med mig direkt på måndagmorgon. Och så berättar han att de bestämt sig för att ge mig fler och svårare uppgifter och därför också ge mig mer jobbtid. Så de kommer höja mina 50%. Hur mycket vet jag dock inte än, men ändå. :D
Detta är ett riktigt bevis på att man inte behöver ha massor av utbildningar för att få ett jobb man trivs med. Det är extremt sällan jag känner att jag inte vill gå till jobbet. Okej, alla föredrar väl att vara lediga, men efter att ha jobbat 120% förra sommaren och spendera timmarna innan man skulle åka dit gråtande, så kan jag ju säga att jag är överlycklig över detta jobbet. :)

Har nyss sett Pokemon-film med några i familjen där jag bor och nu ska jag sätta igång och göra banan-pannkakor. :)
Min vardag | |
#1 - - Jennie ♥:

sv: allt är bra med mej :) händer i helgen?

nu är jag hemma från sthlm efter tre underbara dagar där! kramis

#2 - - Linda:

förstår hur du känner med jobb. Så roligt att du trivs, och jag jobbar hellre 120% på ett jobb jag trivs än 20 % på ett jobb jag INTE trivs. :)

#3 - - sandra:

Vad kul med jobbet! och tråkigt med det andra:/ hoppas har fel och de kommer på något sett att fixa det!

kram:)

Upp