S.k.i.t.d.a.g.

Hej alla, det är ingen glad Carro som bloggar ikväll. Jag har haft en riktigt skitdag, men såna måste väl finnas dom med antar jag.
Fast timmarna efter jobbet var riktigt bra.
Mötte upp en fin kompis som jag haft sen första dagen i förskolan. Så gick vi och åt middag på thai-restaurangen och pratade en massa. Ja, herregud vad vi pratade, men det var riktigt behövligt och hur trevligt som helst.
Var även iväg och köpte en nyårsklänning och en kavaj. Klänningen är superfin (den lilla svarta) och kavajen var också jättefin, men när jag kom hem så passa de inte alls ihop. :/
Så ska nog försöka byta klänningen mot något lite mer färgglatt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra på nyår. Blev bjuden på en fest som jag tacka nej till. Röjarfester och nyår går inte ihop i mitt huvud, och sen tänkte jag följa med Mia och barnen dit dom ska, men jag vet inte hur det blir med det heller. Funderar starkt på att bara skita i hela nyår och sitta hemma, ta det lugnt och bara va. Jag vet att det säkert låter skittråkigt, men just nu är det ganska lockande. Slippa alla eviga krav om att man måste ha de rätta kläderna och umgås med dom rätta människorna. Jag och älskade Misa kan ha myskväll. Men jag får se hur det blir.
Jag borde egentligen sova nu, men ändå sitter jag uppe. Inte alls bra. :P
Jag får sova ut nästa år istället! ;)
Min vardag | |
#1 - - Bättan:

Vad är det som har hänt? :(

#2 - - Martina:

Tråkigt att en del dagar är skit. Finns många sådana.

Det låter som att du och kompisen hade det kul. Gott att äta någon gång på restaurang.

Tråkigt att kavajen och klänningen inte passade så bra ihop. Tråkigt när det blir så.



För min del blir det i alla fall att vara hemma och hos mamma på nyår. Och på kvällen ska vi äta tacos som är vår nyårstradition. Jag älskar tacos. Och vid midnatt måste jag vara hemma hos katterna, för de blir vettskrämda av fyrverkerier. Alla i familjen har en massa djur, så alla ska vara hemma hos djuren, så man får bli ensam vid midnatt. Men det kan vara mysigt också. Jag har köpt x-cider på systemet till nyår. Brukar köpa baileys också. Det är sprit som smakar som dumle. Men jag hade inte råd till det, så det fick bli bara x-cider. En med äppelsmak och en med mangosmak. Men om mitt nyår kommer jag att skriva om i min blogg också.

Upp