Kvällens ridning 12/12-11

Fick testa på en ny häst ikväll. Snäll men väldigt pigg.
Han var nog ungefär i samma höjd som den jag red förra gången, runt 170. Men denna hade väldigt skön trav, men hemsk galopp och den andra hade hemsk trav men underbar galopp.
Allting gick bra och han lyssnade väldigt mycket på vikthjälperna. Så när vi skulle rida genom några hinderstöd med enhandsfattning gick det väldigt bra. Han var lite svår i snäva svängar och när vi skulle galoppera över bommar blev han alldeles för stark.
Jag har bara galopperat över bommar en gång sen jag föll, eftersom jag får total blackout när vi ska göra det. Då går det nästan lättare att hoppa. Så jag testade att galoppera han bredvid bommarna en gång och det var absolut ingen okontrollerbar galopp, men han blev stark och var svår att lugna ner. Så jag lät de andra sköta bommarna i slutet medans jag skritta i mitten. Fick ha han på extremt korta tyglar för så fort jag lätta lite satte han av i galopp.
Men annars gick det bra som sagt!

Vår ridlärare berätta ikväll att där hade varit över 200 i publiken igår på julshowen. Tack och lov att vi inte fick veta det igår, för då hade det varit riktigt nervöst.
Har laddat över bilderna från mammas kamera som hon tog på vår grupp. Tänkte jag kunde slänga in dom här! :)

Sen hittade jag en annan bild på kameran från igår. Jag har alltid fått höra att jag och Thea (min systerdotter) är sjukt lika och många har till och med trott att hon varit min.
Har aldrig hållt med dom, men på denna bilden kan nästan till och med jag se lite lika drag.
Dock är Thea tusen gånger sötare och detta är en hemsk bild på mig som jag verkligen inte borde lägga ut till allmän beskådning. Men men.. ;)

Ska snart gå och lägga mig nu, känner att den där galoppen verkligen inte va bra för min rygg. Det kryper i hela kroppen så ont det gör. Skit!
Men man ska väl inte klaga, det kunde varit värre. Det är säkert bättre imorgon. *håller tummarna*
Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus:

Hej! allt bra med dig? :)

Upp