Fraktur i svanskotan

Hejsan,
hade tid hos läkaren imorse kvart i nio. Kom dit och fick träffa en supertrevlig läkare (bra för min läkarskräck). Det blev undersökning av ryggen och några prover.
Men hon skicka mig direkt in till röntgen, så det blev att ta sig dit där de röntga hela ryggraden. Efter ganska lång tid så fick jag besked om att det var en fraktur, men fick inte veta var. Fick bara ett kuvert och så blev jag nerskickad på akuten för att träffa en ortoped.
Och där blev det väntetid. Mamma och jag tog en fika och sen var det bara att vänta. Men till slut kom jag in och fick veta att det var en fraktur på svanskotan, och att jag nu ska ta det lugnt i 6-8veckor, minst.
Tydligen var det bara musklerna i ryggen som gjorde ont, men det fanns risk för att få diskbråck senare i livet.

Men så det var tur i oturen eller vad man ska säga. Kunde lika lätt varit ryggen som varit skadad. Nu var det "bara" svanskotan och det läker av sig själv. Så efter 6-8veckor fick vi bedömma hur det kändes.
Men jag fick inte lov att rida under dessa veckorna iallafall. :(

Det känns som att min höst kommer bli ganska tråkig. Jag som hade planerat en massa utgångar och sånt, men nej, nu får jag inte lov att göra något sådant förrän i november.
Well well..

Jag hoppas att allt är bra med er iallafall. :)
Nu ska jag krypa ner i soffan och se vad som finns på tvn.
Kram

Lite trist att det skulle gå så pass "illa" första gången man faller av...
Min vardag | |
#1 - - Nina:

Krya på dig.

#2 - - Linda:

skönt att de tog bra hand om dig där verkar det som, men hemskt att det blev sån skada av det. Tror det var viktigt att du försökte rida lite efter fallet. Är det meningen att du bara ska ta det lugnt nu dessa veckorna?

#3 - - Vanadesse.:

haha visst e den snygg ;D

läget?

#4 - - Nina:

Jo tack, det är lite förkylt.

#5 - - hanna:

krya på dig!



sv: tack :D

#6 - - Elinpelin:

SV: tack! din e också fin! :D

#7 - - Vanadesse.:

Allt är bra men är lite småseg efter en spontan utgång igår hehe.

#8 - - Matilda [myphoto.blogg.se]:

Usch då! Men som sagt, tur i oturen!

#9 - - Alva:

Vad gör du sötis? (:

#10 - - josefin:

usch, ta hand om dig gumman <3

#11 - - thesswester - inte som alla andra:

sv: hej! :) allt är bara fint med mig, med dig? förutom de där me svanskotan :/ har också brutit en grej i ryggraden när jag fick en häst över mig..

#12 - - oliviawestern.blogg.se:

Ja,visst är dem! :D



Kul att du tittade in på min blogg.

Följ gärna med bloglovin!



Du har en fin blogg. ;)



oliviawestern.blogg.se

#13 - - Andréa:

Sv: Åh vad drygt! Hur fick du upp pärlorna då?

#14 - - Gabban:

Åh, vad tråkigt! krya krya!



sv: Tack :D

#15 - - Alva:

SV: Nej, jag läste det ny Krya!



Jag kollar oxå på tv :)

#16 - - ERICAPERZZON:

Svar: Ja ridolyckor kan ju gå riktigt illa tyvär:/



ja det ska det:P vilka röstade du på?:) du behöver inte säga om du inte vill såklart!:)



/E

#17 - - thesswester - inte som alla andra:

sv: kan förstå de :/ jobbigt.

nej det har släppt helt :) eller jag får lättare ont i ryggen om jag sitter still förlänge, men annars är det ingenting.

#18 - - thesswester - inte som alla andra:

sv: kan förstå de :/ jobbigt.

nej det har släppt helt :) eller jag får lättare ont i ryggen om jag sitter still förlänge, men annars är det ingenting.

#19 - - thesswester - inte som alla andra:

sv: kan förstå de :/ jobbigt.

nej det har släppt helt :) eller jag får lättare ont i ryggen om jag sitter still förlänge, men annars är det ingenting.

#20 - - Mli -:

Men stackare :(

#21 - - Emeliié:

Jo tack det är bra :)

Sj ? :)

#22 - - Novembersara ° det lilla extra.:

SV: ja men precis. folk hetsar upp sig helt i onödan!

#23 - - Jennie ♥:

sv:ja, håller med dej. delvis. jag menar, de går inte att ändra saker hur snabbt som helst. så de är en process. men hoppas att de denna gång gör de bättre :)



tycker du nu i eftrehand?

#24 - - Evelina:

Ja, nej det är ju inte det, har inte provat det än, men mamma sa att jag borde testa något sådant med. Får nog ta och göra det =)



MEn vilken tur att det som du säger bara svanskotan =) Hoppas du blir bra nu då på dessa veckorna =)



Kramar till dig

#25 - - vickan:

sv: lite sådär, själv?:D

#26 - - Vanadesse.:

aj va ont me fraktur :(

#27 - - vickan:

sv: okej :/

#28 - - LENA ღ:

Ja men eller hur! lätt värt varenda krona ♥

#29 - - thesswester - inte som alla andra:

sv: ja :)

#30 - - ERICAPERZZON:

Svar: Tack:) Fick en hyffsad dressyrbild också men den lägger jag upp senare;P



Ja precis:P Jag röstade faktiskt på Centern:)



/E

#31 - - LENA ღ:

Haha ja visst är den?? kan heeela filmen utantill, har sett den så många gånger! ;D hehe..

hur är det med dig idag då? :) kram <3

#32 - - Johanna:

Dock kan det gå så mycket värre när man trillar av en häst!

#33 - - ponnysnack, ;):

fin bild. :D

Upp