2010-10-13

Hej hej,
tänkte att det kunde vara dags för lite uppdatering.
Här har det varit förkylt i några dagar och nyser hela tiden. Och varje gång jag nyser så gnäller jag, det gör fruktansvärt ont. Men förutom det så är svanskotan på bättringsvägen. :)
Kan sitta normalt nu utan att det känns, inga längre stunder dock, men ändå. :P

Nä, annars så händer väl inte allt för mycket mer än det vanliga. Eller det har säkert hänt en hel del, men orkar inte berätta om allt. :P
Jag får helt enkelt bli bättre på att uppdatera igen.
Just nu sitter jag och kollar upp distanskurser. Dags att ta tag i studierna nu känns det som.
Läste ju aldrig naturkunskap b på gymnasiet, vilket som behövs för att komma in på ssk. Målet är ju ambulanssjuksköterska och det hade varit kul att komma igång att nå dit.
Så tänkte jag skulle skicka in ansökan till att läsa natur b till våren och sen så kanske man kan lyckas komma in till ssk till hösten.
Men vi får väl se hur det blir.

Min nya kamera har kommit och jag kommer inte överrens med den. Den är väl bra på sätt och vis, men den har inget direkt autoläge så man måste ändra inställningar hela tiden, vilket är lite trist när man bara vill ha med den bland folk, alla bilderna blir nästan suddiga då. Och så dröjer det väldigt länge mellan att man kan ta bilder. Men det är kanske en vanesak, kanske lär mig knepen snart.

Kiara kom häromdagen hem med tre stycken helt underbara små kattungar. Vi visste att hon fått, men då hon alltid var här hemma så trodde vi att dem inte levde. Men se, det gjorde dem. Och sjukt söta är dem. :)
Vi ska försöka sälja två av dem, men den ena lille killen ska vi behålla. Försöker komma på något passande namn, men det är svårt.

Det är honom till höger vi ska behålla. Kom väldigt gärna med namnförslag! :)
Min vardag | |
#1 - - Linda:

Vilka underbara katter! Så söta, jättesöt liten kille. Jadu, jag gillar ju att döpa djur efter favoritartister eller folk i serier...hmm, svårt vad en liten kattunge kan heta dock..



Drygt att inte komma överens med nya kameran, man lägger ju ändå en del pengar på dem..så blir det yvär ofta när jag käper nått nytt, men ger man det lite tid brukar det lösa sig.



Kul att du kanske är ett litet steg nämre drömyrker, jag kan verkligen se dig jobba med något inom vården, tror du lär passa perfekt. bara sök så håller jag tummarna för dig! :)

#2 - - Lindha- Music <3:

fin deisgn :)

#3 - - josefin:

sv: eller hur!!! det håller jag med om, att det är okej att visa pangpang och död, men lindgren-filmer kan förbjudas... DET är sjukt om nåt!!

#4 - - Emeliié:

men va söta :)

#5 - - Jennie ♥:

sv: ingen fara :) oh vad söta!

i veckan ja, imn blir de prov i skolan och till helgen kalas och besök av bekanta, sj?

kram

#6 - - lisa:

Tack :)

Kan jag må bättre finns det fan hopp till alla där ute :)



Åh vilka söta kattungar! Tycker han ser ut som en liten Zeppelin !

Kramar

#7 - - josefin:

Delta gärna i min roliga tävling! <3

#8 - - josefin:

sv: gör lite kort reklam för det i din blogg då? tänk på att det är för en god sak - att sprida glädje till de som inte är så lyckligt lottade som oss =)

#9 - - Linda:

Näpp, letat massor efter chokladen, finns inte att hitta här..



Åh, vilket fint namn, passar nog honom bra. Vilka fina kattungar det var denna gången också.



Alltså, bara för att JAG ser dig som det betyder ju inte att DU gör det, och det är ju allt som räknas, men jag tror att u ska jobba med människor, det finns många sätt att ta hand om någon ju. Det kan vara allt från förskolor,till något psykologinriktat.. jag vet inte riktigt.

Fast enda sättet att ta reda på det är att testa ju ;)

jag menar visst, jag testade pedagogik, nu vet jag att jag INTE ska jobba med det, så trots att det var ett nederlag är det ett litet steg framåt med om du förstår vad jag menar :)

#10 - - josefin:

Gud så söta! Hmm... vad sägs om...



Buttericks

Tiger

William

Buddha

Åke :P

Findus

#11 - - Viktoria Nordenberg:

SV: Färgade mitt löshår :)

#12 - - ERICAPERZZON:

Nemen gud så söta!:)

Hoppas att de andra två får bra hem också:)



Svar: Du kan få våran snö om vi får före för jag vill inte ha så mycket snö en vinter till!:P



/E

#13 - - thesswester - inte som alla andra:

sv: ja det var hemskt :/ men jag var smart som liten ändå, haha :)



ja det är skitjobbigt :/ som idag tex, det tog typ 15min för alla att gå ut genom entrén -.-

och det är jobbigt när brandlarmen hemma flippar sönder :o

#14 - - Minna:

sv: otroooligt sött :P

#15 - - LINDAVIOLA!:

sv; Jadå :).

#16 - - Leia ♥:

Så söta!

#17 - - ♥ MeDinA ♥:

tack så mycket :)



så söta små katter

#18 - - LENA ♥:

Hehe ja de blev goda! ;) allt bra med dig idag? kram ♥

#19 - - SHMS - Sarah ;):

tack du !:)

#20 - - Hanna:

Spana gärna in min blogg på http://wordsbyme.se. Just nu är det sista chansen att delta i min tävling. I bloggen hittar ni också lite nya foton, modereportage m.m. Dessutom tar jag gärna emot lite maskeredtips! Så klicka helt enkelt in på http://wordsbyme.se! Trevlig kväll!

#21 - - LENA ♥:

Härligt :) jodå med mig är det bara bra! kram ♥

#22 - - lie:

namnförslag: Beckert eller kanske vega. Beror på om det är en liten pojke eller flicka. hahahahha :D

Upp