Ridpass 29/3-10

Godkväll,
Ikväll stod markarbete på schemat. Och det gick sådär.
Vissa stunder kändes kanon, medans vissa hade jag ingen kontroll alls. Traven blev lite knixig eftersom jag inte kunde trampa ned med höger fot. Såret gör fortfarande jätte ont och att trampa ner i stigbygeln var inte världens bästa idé. Till slut så fick jag ta in foten i den så långt jag kunde och då gick det bättre. Dock blev ju tillsägelserna från ridläraren fler.
Men men, vi red lite på volter med bommar och i början vägra Knallen (som jag red) och gå över dem. I skritten gick det bra, men i traven vek han antingen av och gick bredvid eller så vägra han. Men efter några gånger så tyckte jag faktiskt att det gick bra, fast då avbröt vi ju så klart övningen. :P
Sen galoppera vi lite på spåret och skulle rida in över lite galoppbommar på långsidan. Knallen har en jätte bra galopp och fattar den lätt, dock får man sitta och hålla igång honom mesta delen. Men han galopperar oftast väldigt fort och ibland tappar man kontrollen lite, men han är ändå ganska säker. Tog bommarna ibland, men oftast fuska jag lite och red förbi, eftersom det gick så jäkla fort. Men det var ganska skönt att galoppera varv efter varv efter varv också, för min galoppsits har aldrig varit bra och behövs övas på, och nu fick jag chansen. :)

Ja, får ju inte glömma berätta att Tina var med idag och red. Även hennes kompis var med och satt på läktaren.
Tyvärr fick hon ingen jätte bra häst, vilket var synd. Tinas kompis filma Tina lite och ifall hon lägger upp dem så kanske jag är med på någon hörna. Vi får väl se. :P

Nä, det känns tyvärr inte som att kvällens lektion gick så bra, men inte uselt heller. Så jag får vara så där lagom nöjd. :)
Däremot känns det som att foten kommer sprängas när som helst. Bränner och gör riktigt ont. Men det hade jag nästan räknat med, så ja.
Men nu är där två veckor tills nästa gång och förhoppningsvis har det läkt till dess. :)
Hoppas ni haft en bra dag!
Kram
Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - hanna:

men oj va sjukt ;s hahahah över 40 grader i solen :s i mars!



RBL? :o

#2 - - Lee:

Sv: Tackar!

#3 - - natta:

va kul att du är med! håll utkik i veckan då kommer vinnaren att komma upp på bloggen.

Så det gäller bara att hålla utkik! puss!



annars är det fint med dig?

#4 - - LINDAVIOLA!:

sv; Aw, tack :D.

#5 - - Malin, 22 år & Gravid:

Hej, förlåt för sent svar. Men har legat på sjukhus och har inte haft någon lust att vara här inne så mkt. Har helt tappat suget för tillfället. Men är snart tillbaka med nya fräscha inlägg och med humöret på topp ! Hoppas du orkar stå ut ett tag till.

#6 - - Emeliié:

hoppning körde jag :D

#7 - - ERICAPERZZON:

trist att du skulle ha en skadat fot men du sa väl till ridläraren så att hon/han inte gnällde i onödan?



Svar: Tack:)



Såg ponnyakuten i söndags, nu vill jag se ett till avsnitt;P haha! tur att man kan kolla på dom som redan har gått iaf;P



socionom kan vara lite allt möjligt. Min tanke är att kanske hjälpa barn som har "problem" som typ föräldrar som dricker eller så. Man kan jobba på soc, på skolor, o.s.v. Men som sagt så vet jag inte vad sjutton jag vill söka än;P



/E

#8 - - Bättan:

Sv: Jadu, det har däremot inte jag tänkt på :P Alltså, egentligen bryr jag mig inte så mkt om att icke-troende firar jul och sådär. Men jag vet någon, som totaldissar allt som har med kristendom att göra, som är totalt anti. Ändå ska denna personen fira jul, och gnälla över att han/hon inte får tillräckligt mycket julklappar osv. Jag känner bara, vad har den personen för rätt att gnälla på för lite julklappar? När personen är så anti religion för övrigt.

#9 - - Emeliié:

Funderar starkt på att börja efter plugget igen :D

#10 - - Jennie:

sv: jadu, det fick jag. men nu är den tillbaka så ngen fara :)



hur är allt?

kram

#11 - - ERICAPERZZON:

Svar: Ja det är ju bra för mina tunna läppar iaf;P



Haha men gud;P äh det gick nog bra ändå:)



Ja supertråkigt! Hoppas det börjar igen någon gång:)



/E

#12 - - Thessan:

Fin blogg du har!

#13 - - jennifer:

haha, dom har sin charm! :D

#14 - - thess:

sv; jo det är ungefär samma för mig :p



jag har inte bott hemma pga olika problem i hemmet så jag har vart inne på behandlingshem i tre månader ^^

#15 - - L:

Haha jaha, jag trodde "rida lätt" betydde att man mest skulle gå med hästen.. inte konstigt att läraren kollade lie skumt på mig ;)



Ja, nästa gång ska jag försöka ta tag i det så då slipper jag känna mig som en pingpongboll :)



Jag vet inte om jag frågat dig detta innan men har du egen häst?

Kramar

#16 - - hanna:

sv: ja det kan ju inte gå bra jämt... :)

Upp