It's a rainy Saturday afternoon

Hejsan! :)

Snacka om riktigt tråkigt väder idag. Man blir så himla trött av det och vill bara krypa upp i soffan och slumra till.Eller så beror det på att jag somna alldeles för sent inatt. :P
Idag är huset fullt av liv. Alla mina syskonbarn är här och de hoppar, skrattar, skriker och busar. Spike försöker mest dra sig undan och gillar det inte alls. :P
Min brorsdotter blir snart hämtad, men mina systerbarn ska sova över här. Så det lär nog inte bli en lugn stund ikväll heller. :P

Igårkväll var det ju årsmöte med pistolklubben. Jag fatta inte så mycket om vad de snacka om. Men det blev nog bra.
På torsdag börjar iallafall uteskyttet, så vi får hoppas på riktigt fint väder då. :)

Jag haltar mest bara runt idag och kan inte göra så mycket. Efter gårdagens händelse har jag inte alls kunnat stödja på hela foten, utan får gå lite på sidan av foten. Men då kläms liksom såret ihop och det gör ont det med. Så jag sitter helst bara stilla. Men det gör riktigt ont att sitta stilla också. Känns som att hela foten dunkar av smärta, det var därför jag somnade alldeles för sent inatt. Kollade såret innan och det ser riktigt äckligt ut. Plus att huden lagt sig fel, men jag kan inte röra det utan att skrika, så det får se ut så.
Det gjorde mer ont igårkväll och idag än timmarna efter att det hänt. Antar att foten blev ganska bedövad.
Jag hoppas iallafall att det kommer släppa någorlunda till måndagkväll, så jag kan vara med på ridlektionen.
Såret är på den "breda" delen av foten, alltså där man har stigbygeln. Så jag är inte säker på att det kommer gå så bra på måndag. Men det får vi se då.

Nu ska jag halta ner till dem andra.
Hoppas ni har en superduper bra lördag! :D
Kram

I torsdags fann vi Kajan liggandes död på stället där katterna brukar ligga och sova.
Vi vet inte vad som hänt och lär förmodligen aldrig få veta. Men det är hemskt ändå...
Vila i frid Kajan! :'(
Min vardag | |
#1 - - jennifer:

usch vad tråkigt, r.i.p! :/

#2 - - Elin:

Åh, så sorgligt:(



Svar: haha, jag ligger på mvg i det ämnet så gäller att vara snäll..;)

#3 - - Nina:

Men lilla katten. =(

Vad tråkigt.

#4 - - It´s you and me ! - Smyckes tävling pågår !:

Söt :)



Missa inte smyckes tävlingen hos mig :)

#5 - - MammaTessan:

Sv: Ja visst är hon. :D

Lilla kissen var också supersöt.

#6 - - Ina Jacobsen:

nämen usch, jag beklagar :( va kissen så liten också ? :O



ha en trevlig kväll

#7 - - Madde:

Fy va hemskt :-( , beklagar sorgen.



Sv: Tack så mycket :-)

#8 - - Anonym:

usch då :( VILA I FRID :(



Vill du bli sponsoransvarig åt en toppbloggerska?



Kika in hos Smak av lyx här: http://direktpress.drumedar.net/vasterastidning/Bloggar/Smak-av-lyx/2010/Mars/2010-03-271/

#9 - - It´s you and me ! - Smyckes tävling pågår !:

Ställt fram klockan idag ? :)

#10 - - ERICAPERZZON:

Nej stackars kisse:(

Hoppas foten blir bättre tills imorgon eller iaf så bra så att du kan rida!:) Annars får du rida utan stigbyglar;P



Svar: Det är sant, men ikväll kommer det ett nytt avsnitt väl?;P



Ja jag kan inte bestämma vad jag vill:S polis, brandman, makeupartist, frisör, socionom o.s.v ;P



/E

#11 - - Classy:

Haft en bra helg sötnos? :)

#12 - - hanna:

JA PRECIS :D

#13 - - Onthebit - bloggen om dressyr:

sv: Bor i nynäshamn som ligger lite söder om stockholm :)

#14 - - Onthebit - bloggen om dressyr:

sv: Nja vi har en del snö iaf.



Ja "sittbenen" kan verkligen variera från häst till häst. Men man lär sig iaf fort :)

#15 - - Onthebit - bloggen om dressyr:

sv: nej du har helt rätt :)

Det är precis så det brukar kännas för mig med :)

#16 - - Classy:

Härligt, jo då min helg har varit helt okej den med :) Söt katt föresten!

#17 - - Pia:

sv: haha ;)



låt inte så mysigt det där med foten, hoppas det blir bättre :D

#18 - - Classy:

Verkligen :)

#19 - - Maja:

Sv; ja, det är nog det som gäller X)

As long as she´s happy, I´m happy!

#20 - - Emmy:

neeeeej vad tråkigt :(

#21 - - bitte:

Hej vill du rösta på mitt bidrag i Nellys bikinitävling.

Kan även själv göra ett eget bidrag.



Här är länken ifall du vill hjälpa till..



http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=xrUPw7OXpi1Ztl35pVHhfyPi#bikiniGallery

#22 - - Nina:

Men så kärt med hunden. =)

#24 - - C H R I S T I N - Foto & Design:

Svar: Ja visst :)



Kram

#25 - - natta:

hej det var ett tag sen! :D

#26 - - Elin:

Svar: Det jag menar;) gäller att vara på den säkra sidan liksom haha.

#27 - - Nadja:

Godmorgon allt bra? =)

#28 - - It´s you and me ! - Smyckes tävling pågår !:

Allt bra idag ? :)

#29 - - DONKEN:

näää-eeeh! :( rest in peace, kisse lille...

och hoppas att såret läker som det ska. uschanemej. :(

#30 - - It´s you and me ! - Smycke- & Dekor tävling pågår !:

Aj aj aj då... Missa inte dekor tävlingen i min blogg just nu :)

#31 - - jojjo:

nej usch vad hemskt! R.I.P.. =/

#32 - - Nadja:

bara bra. =) Vad har du gjort för skoj idag? =)

#33 - - hanna:

söt misse :D



jaaa kommer sakna loven!

#34 - - Emelie - EmeliesPlace:

Åhh nej så tråkigt :(

#35 - - Celine :):

stackars katt :(

#36 - - Anna:

nej vad hemskt med kissekatten!!! :( :( :(

Upp