Tandvärk... :(

Hej hej,
Oj vad det snöar ute just nu, men visserligen inte mig emot, tycker bara det är mysigt.
Blev till att stiga upp tidigt imorse och ringa akut till tandläkaren. Fick jätteont i en tand häromdagen, och det visade sig nu att det var en ganska rejäl inflammation i roten, så fick två besked. Rotfylla eller dra ut! :S
Det känns så jäkla irriterande, där är inte ens ett litet hål i tanden och ändå bråkar den.
Men jag tror de får dra ut den för jag går aldrig mer på en rotfyllning. I så fall får de söva ner mig helt. Dock hade de inte tid innan jul och nyår så fick en tid i mitten av januari och så skrev de ut penicillin som lindrar det. Det hjälper inte, men det lindrar under tiden som jag tar det. Och just nu skulle jag själv kunna dra ut tanden, bara smärtan försvinner.

Så nu känns det lite sjukt, det är nämligen så här att jag är väldigt mycket emot att ta tabletter och har väldigt svårt för att svälja dem också. Men nu ska jag trycka i mig mellan 9-12 tabletter om dagen. :S
Min rygg bråkar jättemycket och vissa nätter kan jag knappt sova något alls så ont det gör. Så tar ju de där tabletterna som läkaren skrev ut redan sen innan, och nu ska jag ta penicillinet också. Och inga av dem är några små tabletter, får dela de flesta i fyra delar för att kunna få ner dem.
Men jag hoppas verkligen verkligen de hjälper/lindrar, och det snart!

Efter tandläkaren så gick jag till mammas jobb och väntade där tills hon slutade. Sen körde vi och köpte julgran. Jättefin är den och tänkte jag skulle klä den imorgon, sen mot kvällen så ska vi till syster och hennes familj.
Och herregud, om en vecka är det julafton! Julafton?! Är jag den enda som har noll julstämning iår? Jag hade förut, men den är som bortblåst. :(

Nu ska jag lägga mig och läsa skvallertidning och gnälla över min tandvärk. ;P
Blir en lugn fredagskväll det här. :)
Ha det bra!

(gammal bild)
Min vardag | |
#1 - - Grinders.se:

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

#2 - - Linda:

å det som är så obehagligt att ha ont i en tand med. jag har iof aldrig gjort en rotfyllning eller dragit ut en tand, men kan tänka mig att det gör väldigt ont, så orättvist eftersom du redan har ont i ryggen ju! att det ska ta sån tid att få komma till tandläkaren



yes, bara en vecka kvar. Har för mig att ni brukar fira rätt mycket hemma hos er? Iaf förra året så verkade det så mysigt för jag har för mig eran släkt kom och så. eller har jag blandat ihop det med någon annan högtid? ^^



#3 - - jessica andersson:

tack ! :)

#4 - - Ronja:

vet du ja tänkte det, direkt då ja tryckt på publish! :)

#5 - - Minna:

sv: Haha, man mår nästan lite psykiskt dåligt när man ser det :P

#6 - - Minna:

sv: Hehe tack :)

#7 - - LINDAVIOLA!:

sv; Nöjer mig nog såhär:).

#8 - - hanna:

SV: Jaaa svinkul, kollar du in den? :)

#9 - - jennifer:

ja, verkligen!

#10 - - ERICAPERZZON:

Vad jobbigt för dig! Kan inte heller svälja tabletter, tuggar sönder alla, äckligt men får iaf ner dom då:P



Svar: Nej usch, jag ska aldrig mer klaga på en grön jul;)



/E

#11 - - Johanna:

söt kisse :-)

#12 - - FATMA | underhållning:

Underbart söt bild!

#13 - - Emma:

Väldigt söt!

Upp