Dagen och Ullared-bilder

Hej allihop!
Bloggen har blivit lite lidande denna veckan känns det som. Dålig uppdatering och jag har en massa kommentarer som ligger och väntar på att få svar. Men så blir det ibland. Ska vara hemma hela helgen, så får ta igen det då. :)

Iallafall så har dagen spenderats i Malmö med Bättan.
Var först hos tandläkaren imorse (tog fem minuter) sen åkte jag till Malmö där Bättan mötte upp mig och så gav vi oss ut på shoppingtur. Bättan skulle ha skor, men hittade tyvärr inga.
På bussen fick jag en liten guidetur av Bättan, så nu vet jag vilken park hon och Daniel brukar promenera i. (lovade henne att jag skulle skriva det) ;P
Köpte inget alls idag. Har ju ganska mycket grejer nu sen Ullared. Eller jo, innan jag åkte till Malmö skulle mamma också ha tag på skor och då hittade jag ett par jätte söta typ "gympaskor". Var bara tvungen att köpa dem. Bjuder kanske på en bild vid ett annat tillfälle.
Ikväll har jag fått undan de sista Ullareds inköpen och sen har det bara blivit slapp.
Och så har jag pratat med två personer. Den ena satt jag bredvid på Emmas 20års fest och nu planerar vi en fest i maj, om vi hittar en bra lokal. :)
Och den andra är en tjej som var min bästa vän i mellanstadiet, men när hon flytta tappa vi kontakten och har inte setts sen femman tror jag det är, och nu planerar vi en fika en dag med några andra tjejer från klassen.
Ah, det ska bli kul, båda grejerna. :)


Tänkte slänga in lite bilder på vad jag köpte i Ullared.
Köpte inte så extremt mycket och egentligen inget onödigt. Allting är användbart och mycket av det behöver jag.
Hade iallafall en trevlig (men kylig) dag uppe i Ullared.

De små bilderna är klickbara och håller ni pilen över bilden får ni veta lite mer om vad det är på bilden.
(färgerna stämmer inte riktigt, fotade i helt fel ljus)





Köpte en ridväst, som är riktigt fin. (finare i verkligheten så klart)
Plus nya ridvantar. Har bara ett par tjocka vinter ridvantar och sen vanliga "magiska vantar". Kände att det var dags för andra.

Och så köpte jag denna klänningen. Som är min nya favorit. Den är så mycket finare i verkligheten och har knytband i midjan, som inte finns med på bilden.
Och sist så valde jag att slänga ner en väska i kundvagnen också.
Behövde en lite större enklare och praktisk väska. Ni vet en sån där "övernattnings väska".

Så det var typ det. Nu har ni sett det också. :)
Är nöjd med det mesta jag köpte iallafall.
Nu blir det godnatt!
Min vardag | |
#1 - - Anonym:

Hhaha precis, då blir det höga bord!

#2 - - Linda:

Vad mycket vettiga saker du köpte. Vissa människor har ju en tendens att hiva ner allt de ser i kundvagnen. Sen är jag ärligt talat inte jättemycket för ullared, är så långt att åka och så, men jag hade behövt massa klänningar, linnen och kjolar till i sommar, så då hade det varit helt perfekt ju! :)



Men dina klänningar du hittade var sjukt fina :)

#3 - - jessica:

Oj, du fick ju köpt mycket fint :)

#4 - - Malin - Foto & Design:

Hejsan. Vill du vara med i min outfit-tävling? Skulle vara jättekul om du deltog! :)

#5 - - lie:

svar: jag städar :) faktiskt ganska bra betalt men förhoppningsvis ska jag bara göra veckan som kommer. Orkar inte gå upp så tidigt på morgonen, inte med något som man inte gillar till 100 %. ahaha :)



Fy vad kul med ullared. :D jag ska ockås dit, fast det är i juni! :D

#6 - - Ma:

Va kul jag vill med till ullared!



Haha ja hon ser verkligen helt borta ut xD

#7 - - Ma:

Ja ullared i mitt <3 .



Ja men jag håller med. det är riktigt illa

#8 - - alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE:

sv. åh tack desamma:D

#9 - - » P H O T O L E N S:

SVAR: Okej! :)

#10 - - Ma:

Njää, kanske... 2-3 ggr per år?

#11 - - Sara:

Snygga kläder! och snygg blogg du hade! :D

#12 - - LEGENDEN:

Hey, förlåt för sent svar..

men jag har haft så mycket i skolan och på fritiden så jag har inte haft tid att sitta vid datan.

Men nu är jag tillbaka ^^

KRAM!<3

#13 - - Modedrottningarna:

Najjs med ullared :D haft en bra dag?

#14 - - carro:

japp, han är till salu nu, p.g.a. att jag ska göra annat efter gymnasiet och har inte råd eller tid.

#15 - - Elin:

Är jag avis eller är jag avis? Ullared är fina grejer det, haha! Får tvinga antingen mamma eller pappa att ta en tripp dit snart:D



Svar: Seg på att svara på kommentarer IGEN! Förlåt! Men nu ska jag se om jag kan samla ihop alla dina kommenterar ( effektiv som få är du, gillas;) ). Spännande att se hur det går haha:D

Men först filmen. OCH JAG HÅLLER MED! Helt sjuk film. Min bror skickade länken till mig för det var ju då såklart en olyckshändelse det där råhårda slaget men satan vilka ryck man får nä rman kollar på den.

Och nu till hästar och hoppning;) Ja precis, det tar ju tid innan men lär känna hästen och vet hur den "fungerar" och så. Och jo, pay and jump heter det och det är ju bra att börja med:D

Nej, jag bor i stan hos både mamma och pappa och pappa gillar inte ens hästar. haha.

Och nu till ;ppPppP-grupperna. Haha, jävla störd trend som har skapats på facebook. Och nu absolut sist innan min kommentar slår världsrekord i längd så håller jag med om att bilden är söt:D

#16 - - Sara:

Har du egen häst!

#17 - - hanna:

ullared är <3



sv: ja den är så tragisk :(

#18 - - signe:

Jag behöver hjälp på min blogg, vilken mobil ska jag välja? ;)



nordland.blogg.se

#19 - - MyzaaN - Princess Pink:

tackar så mycket :D

hehe, massa fint du hittat :D

#20 - - ERICAPERZZON:

Härlig shopping!:)



Svar: Jodå ska höra om jag kan få komma och löshoppa någon gång på en ridskola men jag är ju inte medlem så vet inte om man får:P ska iaf höra för det kan nog vara bra för hästen själv så han förstår tekniken lite bättre:P



Ja det var en jäkla tur att vi kom med alltså! Vi var rätt nervösa och började fundera på vad i skulle hitta på i sthlm istället;P



/E

#21 - - Anna:

du hittade en del grejer iallafall :)



jag har aldrig varit i ullared faktiskt, men nån gång ska det väl bli av!



ramlade in på din blogg o kikar lite, kolla gärna in hos mig oxå :)

#22 - - En Romantisk Saga:

Hallå Hallå.

Hoppas jag inte stör men jag tänkte berätta att jag har fyra stycken tävlingen som kanske skulle passa.

Så kika här:

http://enromantisksaga.blogg.se/2010/april/-tavling.html

http://enromantisksaga.blogg.se/2010/april/-tavling-1.html

http://enromantisksaga.blogg.se/2010/april/-tavling-2.html

http://enromantisksaga.blogg.se/2010/april/-tavling-3.html



Om du inte är intresserad så ber jag hemskt mycket om ursäkt för denna kommentar.

Ha en bra dag.

#23 - - Josefin:

sv: haha jasså? aww förlåt om jag gjorde dig besvken då :(

#24 - - L:

Oj vad mkt fint du fått med dig!

Senaste gången jag var på ullared hittade jag bara 2 städgrejer.. sen blev jag uttråkad och gick och klippte mig istället ;)

Kramar

#25 - - DONKEEEN:

åååååååååååå men jag vill dit! :P har inget behov av det egentligen, förutom kanske barnmöbler av nåt slag, och ,massa kläder till mig själv.

vincent har redan massa kläder, men om man åker dit blir det ju massor i större storlekar som han kanske kan ha senare. :P pöss

#26 - - ELINA:

Kul med massa nytt :)

#27 - - Emelie - EmeliesPlace:

Fina inköp :)

Upp