Veckobilder

Hej, då var det fredag igen. Veckan har bjudit på kass uppdatering så jag tänkte slänga upp lite bilder som representerar veckan som gått.

Mamma och jag spenderade måndagen vid tvn och det blev vaniljsås med äppelkaka. (här äter man inte äppelkaka med vaniljsås utan vaniljsås med äppelkaka.) Men mums, det var jätte gott.


Erhm i tisdags fick Saco lida för att jag var uttråkad. Äh, han verkade mest bli sur för att jag drog på han ett barnlinne. Jag tyckte han blev så söt så.


På onsdagen passa vi Thea och Måns. När de åkt hem och mamma åkt iväg med en vännina för att shoppa gav sig Anna och jag ut på en promenad i kylan. Sen blev det ju lite ridning på kvällen.


Natten mellan onsdag och torsdag försvann ju Tiffany. Men hon dök upp på dagen igen vilket jag såg när kika ut och såg tre små kissar sitta i ring och i mitten ligger något grått med lång svans, rättaresagt en råtta.
Här är det Kajan som mumsar. =S


Efter mitt lilla möte på AF så började det snöa. Lite tidigt på året kanske, men det stärker mina julkänslor rejällt.


Det märks att det inte finns någon fader i huset då jag klockan tolv på kvällen/natten ställer mig och gör scones.
Mamma och jag åt ingen kvällsmat igårkväll och vid tolv tiden börja hungern smyga sig på och jag ställde mig vid bakbordet och gjorde mumsiga scones som vi åt med hemmagjord plommonmarmelad klockan ett inatt.


Ja, vad sker idag då?
Jo, jag har kommit hem från tandläkaren. =S
Det var ganska okej idag, de bara byta ut fyllningen och så fick jag en ny tid i december. Då ska jag ha bestämt ifall tanden ska bort eller ej. De senaste två åren har jag varit hos tandläkaren oftast en gång i månaden, ibland mer, bara för samma tand. De har lagat den och rotfyllt den, men den läker ändå inte. Så kanske är det lika bra att bara få den borttagen. =/
För nästa år får jag ju betala och gå till tandläkaren en gång i månaden då, känns inte så kul. Så jag får nog stå ut och bita ihop. Eller nja, bita ihop kanske jag inte ska.

Nu ska vi äta lite och se sjunde himlen och sen ger vi oss ner till Tomelilla där de ska spränga en skorsten. Haha, det hörs kanske galet men det är en ganska stor händelse i lilla Tomelilla. Och ja, det kan ju va skoj att ha varit och sett när de spränger den. Det är skorstenen som är kvar efter att de rivit scan.
Men nä, nu måste jag gå. Hörs senare.

Min vardag | |
#1 - - Linda:

Det var nästan lite roligare att läsa såhär- Med en sammanfattning över veckan :) Låter ju vrål,ysigt med nattsmörgåsar, och det var ju inte lite snö det där. Det påstås ha snöat här med, men det var emst snöblandat blask :P



Oj, stor råtta.. som katten nästan ju, örk-

#2 - - Martina:

Gud vilken mysig blogg du har ! Och vilken tur att kattan hittade hem igen =)

#3 - - jessica:

hoppas du får en trevlig helg =)

#4 - - Anonym:

jag har också sugit på update den här veckan

#5 - - Elin Andersen:

Fin blogg! :)

#6 - - ALMA:

Sv;

Tror du verkligen det? :D

haha, najs med middag på natten :)

#7 - - ELLEN - eeederholm.blogg.se:

oj det lät ju intressant. Vad mysig att beställa hem mat. Ha en trevlig kväll då! =)

#8 - - alicia:

sv: Ja det är bara bra med mig :) Själv då?

#9 - - Emmelie:

jodå bra med mig :) själv då?

#10 - - Linda:

Ja, det håller jag med om. Våran katt som gick bort för ett år sen var jätteduktig på att ta möss, bodde på landet så det behövs ju liksom.

Nu har vi tyvär en innekatt, lite komplicerat det där.

Vi tog över min brors flickväns katt, som är 3.4 år, och han har alltid varit inne och är absolut livrädd för att ens gå ut i koppel, och vi som aldrig har haft innekatt tycker lite synd om honom, men jag tror han är rätt nöjd med tillvaron.

Men han hade ju aldrig kunnat fånga möss, de instinkterna försvinner liksom lite, han är sjukt klumpig t.ex :P



Oj, så gamla, hehe, eller ja, jag tyckte bara tiffany såg så liten ut :)

#11 - - sarah svensson:

sv: det är verkligen allt annat än bra. själv?

#12 - - wilma:

Hej

jajamen allt bra här, själv? :)

#13 - - moa:

sv: jo det är lite bättre, har bara lite ont i halsen. men annars är det bra :)

#14 - - Johanna:

Hej! Jag tänkte ha en "Veckans Blogg" tävling i min blogg :) är du intresserad av att vara med och vinna en länkning i varje inlägg jag skriver under hela nästa vecka? Eftersom jag har nästan 100 läsare om dagen så är chansen alltså stor att du får en hel del nya läsare om du vinner! :) anmäl dig här: http://johannaaspelin.blogg.se/2009/october/battre.html#comment

#15 - - Johanna:

Hej! Jag tänkte ha en "Veckans Blogg" tävling i min blogg :) är du intresserad av att vara med och vinna en länkning i varje inlägg jag skriver under hela nästa vecka? Eftersom jag har nästan 100 läsare om dagen så är chansen alltså stor att du får en hel del nya läsare om du vinner! :) anmäl dig här: http://johannaaspelin.blogg.se/2009/october/battre.html#comment

#16 - - Evelina:

Äppelkaka :D mmmmm

#17 - - CHRJ:

Fina bilder! ;)

#18 - - Amanda Björk:

ja, jag jobbar i ett stall ;D

#19 - - JENNIE:

Sv: Ja men då är ju förändringarna bra =) Men om det blir för mycket av det goda också så kan det vara jobbigt.

#20 - - Anonym:

Om du går in här -> http://fameboost.com/?l1=external&l2=facebook&p=12252827 och väntar tills du kommer till Nicklas Hockers idol blogg så är du bäst.. Det skulle betyda så mycket! PUSS!<3 (Förlåt om jag har skickat det här tidigare till dig men jag kan inte hålla reda på vilka jag har skickat till!)

#21 - - Micaela:

Gott med äppelkaka!



Sv: Det är på bättringsvägen. Hur mår du?

#22 - - julia:

Sv; okej, de låter som en spännande och trevligt dag! :) på tal om tandläkare så är jag typ stammkund där just nu, mina tänder vill inte de jag vill! :)

Jag själv har färgat håret idag, jag vart brunett! :) sen har jag ätit middag med familjen och kollat på idol. Jag skulle äta middag(thaimat) med min pappa idag också, men han slet av hälsenan och har legat på operation idag.

#23 - - MISSEXTRA:

Vad ska du göra i helgen då?:)

#24 - - Sandra:

Hejsan, allt bra här, själv då?

#25 - - Anonym:

Va gott det där högst upp ser ut

Det är jobbit att se ens katt äta på en råtta eller en fågel ....

Fattar inte hur de kan gilla de.<333

Kram

#26 - - julia:

Okej, men de ska väl bli skönt att bli av med den! :)

Ja, de känns konstigt med roligt att ha en annan färg. de är inte helbrunt utan fortfarande lite blont :)

#27 - - S t y l i s s i m o:

Vilka söta samt smarriga bilder!!

#28 - - MLI:

Ja har ju ente drukcit mer än 1st 33cl cider sen ja fick mitt körkort, o innan dess va de ente mke mer. Så vem e alkis egentligen av oss två?



Jo jo, självklart, men råttor e ju lite sådär småäckliga. heheh, va mest de va tänkte på :P



mke!

Den första bilden såg mumsig ut förresten! :D

#29 - - CAMIE:

Hehe, kissen är ju nästan lika stor som råttan ;D

Upp