Hästgalna

Man kan säga att halva min familj är hästtyper. Jag, Jeanette och pappa gillar hästar, medans mamma, Susanne och Mathias aldrig visat något hästintresse. Eller mamma gillar hästar- på bild! ;P
Tro det eller ej, men pappa har faktiskt varit en duktig ryttare. Inga tävlingar eller så, utan han har endast ridit på ridskola, men han var duktig och han fick alltid ta hand om ridskolans monster vid namn Balder. Jeanette red på tjugoelva olika ridskolor när hon var liten, för aldrig hitta hon någon där hon trivdes. Men en del tävlingar hann hon med som liten. Dock inga större vinster.
Så för mig har hästintresset alltid varit en självklarhet. Vi hade många hästar när jag var liten. Min favorit lilla Dusty glöms aldrig bort. När vi sålde alla våra hästar köptes Jeanettes Lukas. Något år senare skadades han så grovt att vi var tvungna att avliva honom och då inköptes en livlig unghäst som ingen trodde på. Jeanette döpte honom till Windy Boy.
Han reds in, men gick aldrig riktigt att lita på. Jeanette red honom och då och då fick även jag hoppa upp i sadlen. Nått år senare såldes han eftersom Jeanette aldrig hade tid. Och nästan tio år senare ringde där en och fråga om vi haft en häst som hette Windy. Vi åkte och kolla på honom och visst var det vår Windy.
Här har ni honom idag!

Och här kan ni läsa deras blogg: http://salsafoder.se/ där man också kan läsa att de återigen tagit SM-guld.

Ja, egentligen var det inte detta jag skulle berätta utan en helt annan sak.
Jag satt och såg ridsport för ungefär en timme sen och jag brukar kunna leva mig in i hoppningen rätt så bra och kan visst säga ett besviken Nej ifall Sverige skulle riva. Men pappa är värre, så fort någon river så gnäller han. Spelar ingen roll vilket land det är utan när någon river så drar han efter andan eller säger neej.
Haha, jag kan inte låta bli att skratta. För pappa är egentligen ingen sån typ som gör så. Därför är det ganska skoj att höra hur inne han är i hoppningen. Han vet säkerligen inte ens vad ryttaren heter.

Och nu när jag ändå skriver om hästar så måste jag lägga in DENNA länk på ett Youtube klipp.
Först och främst måste jag säga att den här killen nog borde försöka få koll på sina skänklar. Någon mer än jag som känner att de kanske är "lite" för högt uppe? =P
Och för det andra så stackars häst!

Och så en bild på Dusty.

Hästarna/Pistolskyttet | |
#1 - - Madicken:

Tack :)

#2 - - Felicia:

Haha,det är många som har såna på tävlingar,har du häst?:)

#3 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar: Mjo ont gör de.. Dock skulle jag tvunget upp på hästen idag och rida..haha.. Men de gick faktiskt mycket bättre än igår..Idag kunde jag iaf hålla med båda händerna, dock fick jag ha handleden i ett visst läge så gjorde det inte ont :P



Nja mycket har hon väl inte ridit, typ två terminer på ridskola och sen har hon ju ridit på alla min hästar.. Hon tyckte med om att köra häst :P

Varför de då?

#4 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar: Haha ja jo, men usch det är så jobbigt att inte rida :P

Men jag märkte det att det var nog liiite dumt, för jag är ganska stel i den nu :(



Aha, ja jo hon är ju "nybörjare" om man säger som så, men hon har ju ridit en del :)

Nope hon bor i Trelleborg :)

#5 - - LINDAVIOLA!:

sv; Haha, men det är grymt gott!

#6 - - Warnmark -bloggen för dig & din häst:

Ush den filmen är inte alls rolig :( Stackars häst säger jag bara

#7 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar: Ah ja det låter ju faktiskt lite skoj :D Tråkigt nog så har jag inte såå många bilder från "yngre" dar :/

Men det är definitivt något att tänka på :D



Ja jo, men han "måste" ju aktiveras och det enda jag kan göra utom att rida isåfall är att låta honom springa lös i ridhuset och "longera" fritt..

#8 - - sandra:

de har hänt en grej och jag vet inte vad jag ska göra. ;/

#9 - - Jessica andersson:

då är du som mig ungefär..

jag får också ofta ont i öron o hals när jagh blir förkyld och när jag var liten hade jag ofta öroninflammation.

#10 - - Rebecca:

Hehe jaså :P

#11 - - FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården:

SVAR: Tackar! :D

#12 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar: Hmm ja nu vill jag ju inte riktigt nämna några namn och det är därför dom har sådana "smeknamn" :P Men den ena är en skötare / stallperson och den andra är ägaren av hästarna..



Jajjemen, det kan jag ju göra :D



Hehe han har ju vilat mååånga dagar nu, typ onsdag, torsdag, fredag :P

Nja hon var bara här i helgen och hälsade på, så nu är jag "solo" igen.. Men vi får se :P

#13 - - sandra:

det gör de nog! ;}

#14 - - ERICAPERZZON:

Det såg ju inte klokt ut!!:P stackats häst!:P



Svar: hoppas det gick bra hos af?



jag känner mig blek nu om man jämför med förut;P



/E

#15 - - Tina - Born "Bornis" Late:

Svar:Haha nä jag gör ju inte det xD

Eller skräcködlan har börjat "växa" liiiiiite på mig..



Haha det skulle han mkt väl kunna gå och bli..hahaha

#16 - - Linda:

jo det blev en bra kväll :)

#17 - - Linda:

jaa, det e de:S

det sjukt , tiden går snabbt

#18 - - Maria:

Tack snälla :)

Jag skrev precis en kommentar till "Madicken" om mitt nyupptäcka intresse för hästar. I och med att ditt inlägg också handlar om hästar så kan jag upprepa mig här haha. Har aldrig varit någon hästtjej men har mer och mer längtat efter att få sätta mig på hästryggen, se om en häst kan få mig att läka ännu mer. Djur har ju en otrolig förmåga att läka människor.

Din mammas intresse för hästar låter ungefär som mitt intresse för katter haha. Har lite kattfobi. Dom är bedårande söta....på håll! Har nog fått den fobi från mina föräldrars katt tror jag för han är helt crazy. Han har nog gjort lite för många volter och slaget i huvudet i både vägg och golv så han måste ha blivit hjärnskadad eller nåt :) Men han är faktiskt lite söt ändå :P

Upp